استاندار کرمانشاه با اشاره به تسهیل مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی گفت:هنوز درگیر استعلام‌های طولانی مدت در روند سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه هستیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: آمارها از سوی مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه در خصوص روند کاهشی نرخ بیکاری در استان نشانگر اعمال سیاست‌گذاری درست و صحیح در تدوین سند اشتغال استان است که توانسته ایم نه تنها روند افزایش نرخ بیکاری را متوقف بلکه آن را نیز کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه برای غلبه بر غول بیکاری استان به تلاش و کاری مضاعف نیاز داریم، افزود: در تابستان امسال ۲۰ استان کشور با رشد نرخ بیکاری روبرو بوده‌اند و تنها حدود هشت استان دارای کاهش نرخ بیکاری بودند که یکی از این استان‌ها، استان کرمانشاه است.

وی به مراحل بازسازی در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: این آماری که در خصوص نرخ بیکاری استان اعلام شده روند اشتغال در این مناطق لحاظ نشده و اگر این مناطق در نظر گرفته می شد هر چند که افراد غیر بومی هم در آنجا مشغول به‌کار هستند با روند بیشتر نرخ بیکاری مواجه می شدیم.

وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار بستگی به ساختار اداری دارد، اظهار داشت: هنوز درگیر استعلام‌های طولانی مدت در روند سرمایه‌گذاری در استان هستیم لذا همه باید کمک کنیم تا این مسیر برای جذب سرمایه‌گذاری در راستای کاهش نرخ بیکاری استان کوتاه تر شود.

وی با تاکید بر اینکه در مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نباید سخت‌گیری شود، افزود: اگر بخش خصوصی در استانی اعتماد کند که در مسیر سرمایه‌گذاری سخت‌گیری‌ها کمتر است، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند و همین موضوع باعث رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در آن استان می‌شود.

 

انتهای  پیام/ز

 

در مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نباید سخت‌گیری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.