«زلمی خلیلزاد» نماینده ایالات متحده آمریکا در افغانستان با «محمد محقق» معاون رئیس اجرائیه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

زلمی خلیلزاد با «محقق» دیدار کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «زلمی خلیلزاد» نماینده ایالات متحده آمریکا در افغانستان با «محمد محقق» معاون رئیس اجرائیه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

خلیلزاد در این دیدار گفت: آمریکا به دنبال ایجاد زمینه‌سازی برای تحقق مذاکرات مستقیم صلح بین طالبان و دولت افغانستان است و در همین راستا با تمامی طرف‌ها و شخصیت‌های موثر در این روند دیدار و گفت‌وگو خواهم کرد.

همچنین در این دیدار، محمد محقق گفت که صلح از ضرورت‌های مردم افغانستان و از این روند حمایت می‌کند.

وی افزود: در این روند باید دو نکته را مدنظر قرار داد. اول آنکه در روند صلح نباید دستاوردهای 18 سال گذشته در افغانستان و ارزش‌های مندرج در قانون اساسی افغانستان نادیده گرفته شود و همه دستاوردهاى فصل نوین قربانى نشود.

دوم آنکه صلح و آتش بس و هیئت مذاکره کننده با گروه طالبان نیز باید فراگیر باشد.

معاون ریاست اجرائیه افغانستان از آنکه همزمان با آغاز گفت‌وگوهای صلح حملات طالبان بر مناطق هزاره‌جات آغاز شده است، ابراز تاسف کرد و تاکید کرد که باید به طالبان تفهیم شود که در حملات پیروز نخواهند شد و اینگونه حملات غیر انسانى به مناطق بی‌دفاع کمکی به روند گفت‌وگوهای صلح نخواهد کرد.

محقق خاطرنشان کرد: متاسفانه در نتیجه این حملات که در 3 شهرستان ارزگان خاص، جاغورى و مالستان انجام شد و نیروهای ویژه و سرخ طالبان در این جنگ شرکت داشتند، صدها تن شهید و زخمى و هزاران تن از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند که در این آستانه زمستان نیاز جدی به کمک رسانى دارند.

در این دیدار پیرامون روند صلح در افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار