رئیس اتاق اصناف مشهد مطرح کرد؛

قیمت کالا‌ها در مشهد از میانگین کشوری پایین‌تر است/ برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در مشهد

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت:از دیدگاه بنده عملکرد حوزه تنظیم بازار خراسان رضوی مناسب بوده و قیمت کالا‌ها در استان ما همین حالا هم از میانگین کشوری پایین‌تر است.
 
به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمود بنانژاد در نشست خبری دومین نمایشگاه گردشگری و غذا گفت: نرخ کالا‌ها در استان خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است و در عرصه اقتصادی و تولید ثروت ما حلقه‌های متصل داریم که همه آن‌ها دغدغه که دارند رفاه و تأمین امنیت اقتصادی مردم است.

وی در ارتباط با اینکه اگر بتوانیم در بخش گردشگری توان خود را افزایش می دهیم افزود: و ما می توانیم کمک زیادی به توسعه بخش اقتصادی به ویژه در شهر مشهد دارد.

فرید جواهرزاده مشاور مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: در صدد هستیم که با تأمین زیرساخت‌های مورد نظر ورود گردشگران خارجی به کشور را افزایش دهیم، اما یکی از خلا‌های بزرگی که در حوزه گردشگری برای ما وجود دارد مسئله تبلیغات بوده که متأسفانه ورود ما به این حوزه برای مبارزه با تبلیغات مسموم علیه کشور و مشهد  بسیار ناچیز بوده است.

وی افزود: خوشبختانه با ورود گردشگران چه در بخش داخلی و چه در بخش خارجی رشد داشتیم و علاوه بر این شاهد حضور پررنگ مسافران عراقی در شهر مشهد هستیم.

مشاور مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: با برگزاری نمایشگاه از این دست میتوانیم از ظرفیت نمایشگاه‌ها استفاده کرده و گردشگری در ایران را توسعه دهیم تا بتوانیم در فصل‌های خیر پیک هم مسافران را به مشهد الرضا و خراسان رضوی سفر کنند.

فیروز ابراهیمی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی امروزهم در این جلسه گفت: در سطح استان پنج هزار و ۶۴۸ واحد صنعتی پروانه دار با صد و نود و سه هزار و ۴۰۰ اشتغال و سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار ۸۵۰ میلیارد تومان فعال است.

وی افزود: میزان ۶۰۲ واحد با سرمایه هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان و ۴۰ هزار و ۲۰۰ اشتغال در صنعت غذا است که از این آمار‌ها ۱۳ درصد واحدها، ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری و ۲۱ درصد اشتغال استان را شامل می‌شود.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ارتباط با اینکه سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون گردشگر به مشهد می‌آیند گفت: و یکی از صنایع که در اروز‌های پیک مسافران و گردشگران به‌طور ویژه دیده می‌شود صنعت غذا است.

وی تصریح کرد: ۲۵ گروه کالای اساسی استان است که در ۱۹ گروه آن افزایش تولید و در ۶ گروه دیگر کاهش تولید داشتیم و واقعی شدن نرخ ارز قدرت رقابت به حوزه صنعت بازگردانده و امروزه بازار‌ها با کالا‌های تولید داخل پر می‌شود و کمتر واردات را مشاهده می‌شود و اگر ممنوعیت‌ها نباشد میزان صادرات محصولات تولیدی استان به بیش از ۵۰ درصد خواهد رسید.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در مشهد، افزود: نمایشگاه از ۷ تا ۱۰ آذر ماه ۹۷ و با همکاری استانداری، خانه صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری، اتاق اصناف به مدت ۳ روز در هتل همای شماره یک مشهد برگزار می‌شود.

آرزو رجب‌پور هم در ادامه این نشست گفت: دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی حضور کشور‌های ایران، قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق، گرجستان، مالزی، کویت که در مجموع بیش از ۱۰ کشور هستند برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری دومین نمایشگاه اختصاصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی تصریح کرد:نمایشگاه با ۵۰ غرفه دایر است و اختتامیه این رویداد در تاریخ ۲۱ آذر ماه ۹۷ با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری در همین مکان برگزار می‌شود.

رجب‌پور گفت:امسال بیش از ۱۲ هزار نفر پیش‌بینی کرده ایم که امید واریم اگر مکان مناسب‌تری در اختیار قرار بگیرد می‌توانیم ۲ مکان مجزا برای مخاطبان عام و خاص معین کنیم.

انتهای پیام//ا. آ
 

پنج هزار و ۶۴۸ واحد صنعتی پروانه دار در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار