معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : برقراری امنیت و کنترل بیماری‌ها در مناطق زلزله زده یک دست آورد بزرگ است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، مهرداد سالاری در نشست شورای اداری استان کرمانشاه گفت : تقدیر بسیار ویژه ی رئیس جمهور از استاندار کرمانشاه در سالگرد زلزله، بسیار دلگرم کننده و غرور آفرین بود. این تقدیر همچنین نشان از تلاش مداوم و مستمر و اثرگذار مدیران استان در حوزه‌های مختلف است.
 
وی گفت : برقراری امنیت و آرامش کامل در مناطق زلزله زده یکی از دستآورد‌های بزرگ در مناطق زلزله زده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه خاطرنشان ساخت : طی این مدت مردم در چادر‌ها و کانکس‌ها با آرامش زندگی جاری خود را دنبال کرده اند و گاه وسایل آن‌ها در بیرون محل اسکان قرار داشته، ولی اتفاقی برای آن‌ها رخ نداده است.

مقام ارشد حوزه عمرانی استان افزود: در سالیان گذشته شاهد شیوع بیماری‌های فصل گرما در این مناطق بوده ایم، ولی در سال جاری با تلاش‌های گسترده‌ای که صورت گرفت این بیماری‌ها با موفقیت کنترل شدند که دستآورد بسیار بزرگی است.

سالاری اظهار داشت : یکی از نکات بسیار دلگرم کننده در این زلزله مشارکت پویای مردم در روند بازسازی است که یک اتفاق بسیار مهم در این حوزه محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: حضور میدانی و مداوم مدیران ارشد استان در مناطق زلزله زده از شب حادثه تاکنون ادامه داشته و این شکل از حضور به کیفیت تصمیم گیری‌ها در کارگروه‌ها و ستاد‌ها و راهگشا بودن آن‌ها کمک کرده است.

سالاری با بیان اینکه همانگونه که استاندار محترم عنوان کرده اند تا آخر در کنار مردم زلزله زده خواهیم ماند، ادامه داد: روز‌های ملاقات برای زلزله زده گان ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته است و تعطیلی بردار نیست.

وی گفت: در این زلزله علاوه بر بازسازی واحد‌های روستایی و شهری که تخریب شده بودند، بنا‌هایی که مستحکم نبودند را نیز بازسازی کردیم که نوعی فرصت سازی برای مردم منطقه زلزله زده محسوب می‌شود.

وی افزود: میانگین ارتفاع واحد‌ها در سرپل ذهاب پیش از زلزله ۱/۲ طبقه بوده که در مرحله‌ی بازسازی به ۳/۹ طبقه رسیده است و حجم واحد‌های ساخته شده در فرایند بازسازی و همچنین با مشارکت مردم بسیار افزایش یافته است .
 
 
انتهای پیام/د

تقدیر بسیار ویژه ی رئیس جمهور از استاندار کرمانشاه

 
برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.