کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان پس از بررسی بیش از ده هزار شکایت، آرای 174 محل رای دهی را باطل اعلام کرد.

آرای 174 محل رای دهی باطل اعلام شد/ تنها 39.4 درصد نتایج ابتدایی آماده شده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان پس از بررسی بیش از ده هزار شکایت، آرای 174 محل رای دهی را باطل اعلام کرد.

کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان همچنین 14 کارمند انتخابات که بیشتر آنها کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات بوده اند را نیز از وظایف شان برکنار کرده و پرونده 119 شکایت انتخاباتی را به دادستانی کل سپرده است.

از سوی دیگر، این کمیسیون بار دیگر گفته است که تنها آرای بایومتریک شده را می پذیرد.

تصمیم های اخیر کمیسیون شکایت های انتخاباتی واکنش منفی کمیسیون مستقل انتخابات را نیز به همراه داشته است.

گفتنی است که 12 هزار مورد شکایت از انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان ثبت شده بود که تاکنون کمیسیون شکایت های انتخاباتی توانسته است بیش از 10 هزار شکایت انتخاباتی را بررسی کرده و در پایان هم آرای 174 محل رای دهی را باطل سازد.

از سوی دیگر، گلاجان بدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات نیز اعلام کرد که شمارش آرای ۱۱ ولایت به پایان رسیده و در این میان 39.4 درصد کار کمیسیون برای اعلام نتایج ابتدایی به پیش رفته است. این در حالی است که قرار بود نتایج ابتدایی آراء انتخابات پارلمانی افغانستان در تاریخ 2 قوس/ آذر اعلام شود.

صیاد افزوده است که آرای بیش از ۲۰۰ محل رای دهی در ولایت کابل تفتیش و بازشماری شده و شمارش آرای بیش از 6 ولایت نیز تکمیل و بالغ بر 10 ولایت دیگر نیز در حال تکمیل شدن است.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان از نحوه استفاده از دستگاه های بایومتریک دفاع کرده و گفت: با آنکه تصمیم در مورد استفاده از دستگاه های بیومتریک دیر گرفته شد، اما ما توانستیم از این دستگاه ها استفاده موثری کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار