رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: حفظ و حراست از دارو‌های دامی یکی از وظایف دامپزشکی و از حقوق مصرف کنندگان است که تاکنون با نظارت‌های مستمر کارشناسان دامپزشکی محقق شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت:یکی از وظایف مهم دامپزشکی حفظ و حراست از حقوق مصرف کنندگان است و در این راستا نظارت بر تاریخ مصرف دارو‌ها و جلوگیری از ورود دارو‌های قاچاق و فاقد مجوز به چرخه توزیع دارو‌های دامی از جمله حداقل این حقوق است که تاکنون با نظارت‌های مستمر کارشناسان دامپزشکی محقق شده است.

وی افزود: در این بازدید‌ها آیتم‌های مختلف فنی از جمله بررسی نسخه‌های دارویی، رعایت شرایط نگهداری دارو‌ها، چک کردن وضعیت انبار، دمای محیط و یخچال، عدم وجود اقلام و دارو‌های غیر مجاز و تقلبی، قیمت گذاری صحیح و داشتن اتیکت قیمت بر روی دارو‌ها، عدم نگهداری و فروش سموم و دارو‌های تاریخ گذشته، احتکار، گران فروشی، رعایت مسائل بهداشتی، حضور مسئول فنی و... مورد بررسی قرار میگیرد.

اسدی بیان کرد: فروش دارو بدون نسخه در داروخانه‌های دامپزشکی ممنوع بوده و باید داروخانه‌های دامپزشکی با تجویز نسخه دامپزشک اقدام به فروش دارو کنند.

وی یادآور شد: داروخانه‌های دامپزشکی باید دارو‌های مورد نیاز خود را از شبکه رسمی دارویی تهیه کنند چرا که در غیر این صورت در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق مراجع ذیصلاح با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

اسدی در پایان به دامداران توصیه کرد: از خرید و مصرف بی رویه دارو بدون مشورت با دکتر دامپزشک خودداری و در هنگام دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضاء و نحوه مصرف آن توجه داشته باشید و درصورت مشاهده هرگونه تخلف از مراکز یاد شده شبکه دامپزشکی شهرستان را مطلع نمایند.
انتهای پیام/ی

دامداران از خرید و مصرف بی رویه دارو بدون مشورت با دامپزشک خودداری کنند

برچسب ها: دامپزشکی ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار