مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: برای مدیریت منابع آبی، تاکنون در هزار و ۸۱۶ حلقه چاه کشاورزی استان کنتور هوشمند نصب شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حمید پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با اشاره به نصب هزار و ۸۱۶ کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی استان گفت: در یک سال آینده هم باید هزار و ۸۴۵ حلقه چاه دیگر به این سیستم هوشمند مجهز شود.

پویا اضافه کرد: در مدیریت منابع آبی و جلوگیری از هدر رفت آب‌های زیرزمینی قاطع و جدی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: اگر مدیریت منابع آبی جدی گرفته نشود و نتوانیم چاه‌های غیرمجاز را برای همیشه مسدود کنیم و اضافه برداشت همچنان ادامه پیدا کند در دهه آینده در تامین آب شرب و کشاورزی مشکلات جدی خواهیم داشت و قادر به پاسخگویی نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: شرایط برخی مناطق کشور به دلیل برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی بشدت بحرانی است و ما از سه سال گذشته در مدیریت منابع آبی جدی بوده ایم.

پویا گفت: حمایت دستگاه قضایی، استاندار و معاونان و نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان با وجود آنکه پیامد‌های اجتماعی هم داشت در حد مطلوبی بود و توانستیم برنامه‌های خود را پیاده کرده و بحران را مهار کنیم.

به گفته وی، در سال‌های اخیر، بیش از دو هزار حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

پویا یادآورشد: مجموع برداشت از آب‌های زیرزمینی استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال است که به مصارف شرب، کشاورزی، صنعتی می‌رسد.

وی اضافه کرد: این میزان آب از ۵ هزار و ۶۵۳ حلقه چاه مجوزدار تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: باید حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب مصرفی کاهش یابد و صرفه جویی حداقل ۱۰ درصدی در بخش کشاورزی در این عرصه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/

در یک سال آینده باید هزار و ۸۴۵ حلقه چاه دیگر به سیستم هوشمند مجهز شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.