جانشین رئیس سازمان امور عشایر کشورگفت:درآمد عشایر از ۱ میلیون و یکصد هزار تومان به دو میلیون و دویست هزار تومان تا پایان برنامه ششم توسعه برسد.

تلاش برای افزایش دوبرابری درآمد عشایر تا پایان برنامه ششم توسعهجانشین رئیس سازمان امور عشایر کشوردرگفت وگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج  در سفر به یاسوج و بازدید از طرح های در حال اجرا با اشاره به تلاش سازمان امور عشایر کشوربرای ارتقاء درآمد و معیشت عشایرگفت: تلاش می شود با ایجاد تنوع در مشاغل عشایری ، درآمد عشایر از ۱ میلیون و یکصد هزار تومان به دو میلیون و دویست هزار تومان تا پایان برنامه ششم توسعه برسد.

شاهپور علایی مقدم افزود: با پیگیری‌هایی که از طریق مجلس شورای اسلامی و دولت انجام شده، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته و امسال به بخش عشایری اختصاص داده شد.

وی به هفت برنامه سازمان امور عشایر کشور برای ارتقاءسطح درآمد و معیشت عشایر اشاره کرد و گفت: تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز تا سر سفره مصرف کننده یکی از مهم‌ترین طرح‌های سازمان امور عشایر در این زمینه است.

علایی مقدم بیان کرد: پیش از این دام عشایر به صورت زنده عرضه می‌شد ولی هم اکنون کشتار، قطعه بندی، بسته بندی و عرضه گوشت تا سر سفره مصرف کننده در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین به توسعه بومی گردی و گردشگری در مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: با تکیه بر تنوع اقلیمی و جاذبه‌های توریستی بسیار زیاد کشور و از جمله کهگیلویه بویراحمد، توسعه مراکز گردشگری و بوم گردی عشایری با استفاده از تسهیلات و توسط تعاونی‌ها و تشکل‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

جانشین رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه تسهیلات توسعه صنعت گیاهان دارویی در مناطق عشایری پیش بینی شده است گفت: ۳۴ میلیون هکتار مرتع در اختیار عشایر است که ظرفیت زیادی برای جمع‌آوری، بسته بندی و عرضه گیاهان دارویی دارد.

شاهپور علایی مقدم افزود: تکمیل زنجیره تولید لبنیات و فرآورده های لبنی و عرضه آن تا به سر سفره مصرف کننده، توسعه زراعت ،باغ و گلخانه ها در بخش عشایری و راه اندازی شرکت های فنی مهندسی دانش بنیان از دیگر برنامه های سازمان امور عشایر برای ارتقاء معیشت و رفاه عشایر کشور است.

وی همچنین ارائه خدمات به کوچندگان را از وظایف اساسی سازمان امور عشایر ایران دانست و گفت: در زمان کوچ اقداماتی از جمله آردرسانی، آبرسانی، سوخت رسانی، پشتیبانی و حفظ امنیت با کمک دستگاه های دیگر از جمله نیروی انتظامی انجام می شود.

جانشین رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه۲۴ میلیون راس دام که در بخش عشایری وجود دارد اظهار امیدواری کرد: تا پایان برنامه ششم ۶۰ تا۷۰ درصد از این تعداد داد زیر پوشش بیمه قرار می گیرد.

انتهای پیام/د

افزایش دوبرابری درآمد عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.