رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیشابور گفت: طی هشت ماه گذشته ۵۶ درصد متوفیان حوادث ترافیکی نیشابور را عابران پیاده شامل می‌شوند.

۵۶ درصد عابران پیاده قربانی حوادث ترافیکی نیشابور شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سرهنگ جواد حقدادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیشابور گفت: از ابتدای امسال تاکنون از تعداد ۱۶ نفر جانباختگان تصادف در سطح حوزه درون شهری نیشابور، تعداد ۹ نفر از آنان یعنی حدود ۵۶ درصد عابرین و بقیه رانندگان و یا سرنشینان موتور سیکلت سوار بدون کلاه ایمنی بوده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به ماده ۲۱۵ آیین نامه‌ی راهنمایی و رانندگی افزود: همه‌ی ما احتمالا وقتی می‌شنویم ماشین و عابرپیاده‌ای با هم تصادف کرده‌اند، حق را به عابرپیاده می‌دهیم و راننده‌ی ماشین را تنها مقصر این حادثه می‌دانیم، اما قانون ما تحت شرایطی حق را به راننده نیز می‌دهد، اگر عابری از معابر غیرمجاز عبور کند و حادثه‌ای پیش آید کارشناسان بخش تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی سهم تقصیر را برای عابر هم لحاظ می‌کنند.

سرهنگ حقدادی ادامه داد:رعایت قوانین و مقررات از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه و نشانه‌ی فرهنگ بالای ملی است که همه ما باید با رعایت آن‌ها الگو‌های عملی و عینی برای فرزندان و آیندگان باشیم.

انتهای پیام//آ. ح
 

رعایت قوانین و مقررات از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار