هفتمین کنفرانس بین المللی سلامت زنان صبح امروز در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هفتمین کنفرانس بین المللی سلامت زنان صبح امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسئولان در مجتمع فرهنگی دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.

کامران باقری لنکرانی رئیس کنفرانس و رئیس شورای سیاست گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این همایش، با اشاره به اینکه زندگی مدرن فعلی و وجود مواد صنعتی، انسان‌ها را نسبت به گذشته در معرض خطرات جدی قرار داده است، گفت: موضوع و محوریت این همایش مخاطرات محیطی و سلامت زنان است.

وی افزود: این همایش می‌تواند در جهت علم نافع و ارتقاء جامعه اثر بخش باشد.

لنکرانی با بیان اینکه سلامت زن محور سلامت جامعه است، ادامه داد: مطالعات نشان داده شده است که سلامت روان و جسمی بانوان، سلامت کودکان، مردان و نوجوانان را به همراه دارد.

وی با اشاره به رشد امید در زندگی، اظهار داشت: با تحقیقات و مطالعات انجام شده امید به زندگی در میان زنان ایرانی ۷۹/۴ درصد و بین مردان ۷۵/۵ افزایش داشته است.

وی افزود: نسبت به پارسال این امار بر اساس متوسط جهانی امید به زندگی برای بانوان ۷۵ سال و برای آقایان ۷۰ سال و نسبت به کشور‌های جهانی افزایش چشمگیری را داشته ایم.

لنکرانی از ۳۸۰ هزار مرگ در سال گذشته به عنوان یک واقعیت تلخ نام برد و گفت: ۲۲۰ هزار مورد مرگ و میر مردان و ۱۶۰ هزار مورد مرگ و میر رنان در سال گذشته بر اساس بیماری‌های غیرواگیر ثبت شده که عمده‌ترین ان فشار خون و بیماری‌های ناشی از چاقی، دیابت، قلب و ... بوده است.

رئیس کنفرانس سلامت زنان با بیان اینکه آلودگی هوا ششمین عامل مرگ و میر در ایران به ویژه در بین بیماران دارای بیماری سرطان و تنفسی محسوب می‌شود، گفت: آلودگی‌ها در ۴۰ سال پش در بسیاری از کلانشهر‌ها نقش مهمی در بیماری زایی ایفاء میکند که در این راستا بایستی برنامه‌هایی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه این همایش با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد و دانشگاه‌های کشور برگزار شده است، افزود: در این همایش ملی ۴۰ سخنران، اساتید و صاحب نظران حضور دارند.

لنکرانی تصریح کرد: ۴۶۳ مقاله به این همایش ارسال شده است که ۳۳۹ مقاله پذیرفته و بصورت پوستر ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در این سمینار که رویکرد آگاهی بخشی و شناخت مخاطرات موجود و مقابله با آن‌ها دنبال می‌شود میزگردی با همکاری قوه قضاییه به عنوان مدعی‌العموم براساس مستندات علمی و قانون اساسی برگزار می‌شود که چگونگی تاثیرگذاری و برخورد با مخاطرات محیطی به ویژه در بخش سلامت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/چ

کنفرانس بین المللی سلامت زنان در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.