مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در سالجاری تولیدات باغی استان کرمانشاه به ۲۵۰ هزار و ۱۶۴ تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : سطح باغات استان بیش از ۴۰ هزار هکتار می‌باشد و عمده باغات استان به باروری رسیده است.

وی گفت : بیش از ۳۳ هزار هکتار از سطح باغات استان بارور و ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار غیر بارور بوده که برای سال‌های آتی نیز این سطح به باروری می‌رسند.

زارعی با اشاره به اینکه عمده تولیدات باغی استان مربوط به تولید محصول سیب درختی، انگور، گردو، مرکبات، زیتون و سایر محصولات می‌باشد خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه پتانسیل بالایی برای تولید محصولات باغی دارد و محصولات باکیفیت و سالمی را تولید می‌کند.

زارعی سطح باغات سیب درختی را حدود ۳ هزار هکتار بیان کرد و تصریح کرد: از این سطح حدود ۴۰ هزار تن محصول سیب برداشت شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات انگور استان را ۹۳۱۴ هکتار بیان کرد و اضافه کرد: از این سطح بیش از ۹۸ هزار تن انواع انگور تولید شده است.

زارعی افزود: سطح باغات پسته استان ۸۹۶۵ هکتار می‌باشد که بیش از ۲۳ تن گردو از این باغات تولید شده است.

وی گفت: سطح باغات مرکبات استان ۱۳۰۸ هکتار بوده که سالیانه حدود ۵۵۰۰ تن مرکبات از این باغات برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم امسال تولید مرکبات استان به ۷ هزار تن برسد، افزود: مرکبات استان کرمانشاه در شهرستان‌های گرمسیری از جمله قصرشیرین تولید می‌شود که شامل پرتقال، لیمو و نارنگی است.

وی سطح باغات زیتون را ۹۶۷ هکتار با تولید بیش از ۱۷ هزار تن، باغات انار ۸۹۶ هکتار با تولید ۲۵۸۰ تن برشمرد.

گفتنی است سایر تولیدات باغی استان شامل زعفران، گیاهان دارویی، تولیدات گلخانه‌ای و تولید قارچ بوده که با توجه به ظرفیتی که در استان وجود دارد در حال توسعه هستند و می‌توانند اشتغال خوبی را به دنبال داشته باشند .

 

 

انتهای پیام/د

سطح باغات کرمانشاه بیش از ۴۰ هزار هکتار می‌باشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.