رییس سازمان برنامه و بودجه گفت:سند آمایش ملی در آینده نزدیک قابل بهره برداری خواهد بود.

رصد ماموریت های راهبردی توسعه ملی از وظایف سازمان برنامه و بودجه است/بخش خصوصی قوت تحقق اهداف ملی

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدباقر نوبخت،رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بیست و پنجمین همایش ملی ژئوماتیک با برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس ،اظهار کرد:راهبری توسعه و رصد آن از ماموریت راهبردی سازمان برنامه و بودجه کشور است.برای اینکه این ماموریت برای توسعه کشور صورت پذیرد در قانون تصریح شده است که مطالعات مختلفی از سوی این سازمان انجام شود.با امتناع به نتایج مطالعات باید برنامه های بلند مدت و میان مدت طراحی شود.

وی ادامه داد: موضوع حائز  اهمیت جمع آوری اطلاعات از سوی سازمان نقشه برداری و مرکز ملی آمار است.

نوبخت بیان کرد:در همایش ملی ژئوماتیک؛ صنعت ، دانشگاه و سازمان برنامه و بودجه کنار هم قرار گرفته اند.البته در این بین در راستای ماموریت های قانونی  برنامه ششم بخش خصوصی نیز از جایگاه خاصی برخوردار است.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت:در ماده ۲۶ قانون برنامه ششم تصریح شده که باید سند آمایش ملی توسط سازمان برنامه بودجه تهیه شود.از ظرفیت سازمان نقشه برداری کشور به نحو احسنت استفاد می کنیم این سند در آینده نزدیک قابل بهره برداری خواهد بود.

تهیه داده های مکانی جایگاه مناسبی برای آموزش و پژوهش دانشجویان/بیشترین تعامل با صنعت کشور را داریم

خاکی صدیق،رییس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در افتتاح  بیست و پنجمین همایش ملی ژئوماتیک اظهار کرد:اطلاعات و داده ها برای تهیه راهبرد ها بسیار مهم هستند یکی از مهم ترین داده ها،داده های مکان محور است.

وی افزود: داده های مکان محور جایگاه مناسبی برای آموزش و پژوهش دانشجویان بشمار می روند که وظیفه افزایش این ظرفیت بر عهده دانشگاه هاست.

رئیس دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی بیان کرد:در بحث مهندسی ژئوماتیک کاربرد خدمات اجتماعی داده ها مشاهده می شود.دانشکده نقشه برداری خواجه نصرالدین طوسی اولین دانشکده نقشه برداری است.

خاکی صدیق ابراز کرد:اولین دانشکده این دانشگاه مربوط به رشته مخابرات بود که از تاریخچه آن نیز کتابی منتشر شده است و دومین دانشکده نیز،دانشکده نقشه برداری است.مهندسی فناوری اطلاعات مکانی با نهاد و سازمان های گسترده ای همکاری دارد.

وی گفت: ما بیشترین تعامل را با بخش صنعت کشور و پیشبرد اهداف صنعتی داشته ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار