مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در شش ماهه امسال ۸۶۷ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری خراسان شمالی انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به انجام ۸۶۷ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری خراسان شمالی گفت: در این مدت ۱۱ دوره آموزشی در بخش گردشگری برگزار و ۲۴۵ نفر در این زمینه آموزش‌های مربوطه را دریافت کردند.

وی افزود: در حال حاضر خراسان شمالی دارای ۱۴۳ مرکز اقامتی و رفاهی شامل ۶ واحد هتل ، یک واحد متل، ۱۱ مهمان پذیر، ۶۱ واحد پذیرایی و تعداد ۲۶ واحد اقامتگاه بوم گردی و ۳۸ خانه مسافر است.

یزدان پناه بر ارتباط مستمر با سرمایه‌گذاران و رفع چالش‌ها و موانع آنان در مسیر سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: صنعت گردشگری فرابخشی بوده و لزوم هم‌افزایی و ارتباط با تمامی دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی با اشاره به فعالیت و ارائه خدمات از سوی ۲۷ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی استان به گردشگران ، افزود: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی باید ضمن کسب تجربه لازم، اطلاعات و دانش تخصصی خود را روز به روز ارتقا داده و مهارت‌های لازم مرتبط با کسب و کارشان را بیاموزند.

گفتنی است؛ خراسان شمالی دارای بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی ، ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی و ۸ روستای هدف گردشگری است.

انتهای پیام / ب

وجود ۱۴۳ مرکز اقامتی و رفاهی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.