طرح جمع آوری دام‌های غیرمجاز صید پرندگان در تمام مناطق درگیر مازندران با قدرت ادامه دارد.

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه طرح جمع آوری دام‌های هوایی شکار پرندگان تاکنون در دو مرحله و در شهرستان‌های بابلسر، فریدونکنار و محمودآباد اجرا شد، گفت: محیط زیست مازندران در هر منطقه‌ای که افراد سودجو به شکار غیر مجاز پرندگان  حتی در مقیاس اندک اقدام کنند حضور خواهد داشت و برخورد قانونی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه محیط زیست در برخورد با شکارچیان غیر مجازی که در حال نسل کشی برخی پرندگان هستند اغماض نمی‌کند افزود: محیط زیست مخالف کسب درآمد دامگاه داران نیست بلکه این درآمد‌ها باید در چارچوب قوانین باشد.

آهنگری یکی از راه‌های کسب درآمد از پرندگان مهاجر را پرنده نگری اعلام کرد و گفت:

مذاکرات اولیه با سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی سایت گردشگری در تالاب فریدونکنار انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران افزود: طرح مطالعاتی راه اندازی سایت گردشگری در تالاب فریدونکنار انجام شده و سرمایه گذار در حال دریافت مجوز‌های لازم از ادرات منابع طبیعی، گردشگری و دستگاه‌های مربوطه است.

آهنگری گفت: قرار است در این طرح با ساخت دکل‌های بلند و راه اندازی روش صید سنتی دوما برای گردشگران، پرنده نگری جای شکار را بگیرد.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران افزود: شکار بی رویه سبب نابودی تالاب‌ها و از بین رفتن و انقراض نسل پرندگان خواهد شد و برای بهره برداری پایدار باید از ظرفیت‌های پرنده نگری و گردشگری در تالاب‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه محیط زیست با صید سنتی دوما مخالفتی ندارد بلکه با شکار بی رویه و غیرمجاز مخالف است، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار شکارچی مجاز در مازندران هستند که ابزار‌های کنترل بر فعالیت آن‌ها موجود است و فعالیت شکارچیان غیرمجاز نیز از چشم ماموران دور نیست.

آهنگری گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان سالانه بیش از هزار اسلحه غیرمجاز از شکارچیان کشف وضبط و تحویل مقامات قضایی می‌دهند.

انتهای پیام/ م

جمع آوری دام‌های غیرمجاز صید پرندگان در تمام مناطق مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.