عبداللهی از امضای تفاهم نامه با هند و سریلانکا در سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه خبر داد.

امضای تفاهم نامه با هند و سریلانکا در سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در نشست خبری سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه به دو هدف عمده تعاونی ها در دنیا اشاره کرد و گفت: موضوع اقتصادی و اجتماعی از جمله اهداف تعاونی هاست.در بیشتر نقاط دنیا به بخش اقتصادی توجه بیشتری می شود اما به اعتقاد من اهمیت بخش اجتماعی کمتر از بخش اقتصادی نیست.

وی ادامه داد:جمع آوری سرمایه های خرد و تجمیع آن و استفاده از این سرمایه در انجام کارهای بزرگ،ایجاد شغل، کاهش قیمت تمام شده کالا، کاهش فاصله تولید تا مصرف محوریت بخش و پایداری اقتصادی از اهداف اقتصادی بخش تعاون است.

 رئیس اتاق تعاون ایران از امضای تفاهم نامه با هند و سریلانکا در سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در آسیا و اقیانوسیه با هدف افزایش همکاری در بخش تعاونی ها خبر داد.

عبداللهی توزیع عادلانه ثروت در جوامع، کاهش فقر، همگرایی اجتماعی و ایجاد روحیه همکاری جمعی را از اهداف اجتماعی تعاونی ها برشمرد و گفت: کشور های غربی در رعایت این اهداف از کشور ما پیشی گرفته اند.این امور به شرط فراهم شدن الزامات آن قادر است به دست اتاق تعاون عملیاتی شود.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی ۱۸۰ هزار تعاونی تاسیس شد. این تعاونی ها در ۱۴ گرایش گوناگون حضور فعال دارند و گسترش این فعالیت ها مدیون آیت الله بهشتی است همچنین ما در پی کاستن فاصله‌مان با این قانون هستیم.

وی به نقش موثر تعاونی ها در دنیا اشاره کرد و افزود:۲میلیون و ۶۰۰ هزار تعاونی مشغول فعالیت هستند و سبب ۲۸۰ میلیون شغل در دنیا شده اند که این میزان ۱۰ درصد مشاغل دنیا را شامل می شود.

عبداللهی با اشاره به حضور ۱۵۰ کشور در این اجلاس گفت: ۳۰ کشور شرکت کننده از آسیا و مابقی از اروپا، آفریقا ، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی خواهند بود.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به بحث گردش مالی تعاونی ها در دنیا گفت: در سال ۲۰۱۷، ۳۰۰ تعاونی در دنیا بالغ بر ۲/۱ ترلیون دلار گردش مالی داشته اند که این نشان دهنده وسعت فعالیت تعاونی ها در دنیاست و امیدواریم این فعالیت ها در کشور ما نیز گسترش یابد.

وی درباره مجمع جهانی تعاون ICA گفت: مجمع جهانی تعاون که در سال ۱۸۹۱ تشکیل شد Ica نام دارد و حدود ۱۰۵ کشور تحت مدیریت این بخش فعالیت می کنند. کشور ما نیز چند سال بعد به عضویت این بخش درآمد و در حال حاضر عضو هیئت مدیره این بخش است و امسال میزبانی برگزاری اجلاس ۲۰۱۸ را بر عهده داریم.

عبداللهی برگزاری این اجلاس را فرصت تاریخی کشورمان در عرصه ملی و بین المللی اعلام کرد و گفت: برگزاری این اجلاس بستر مناسبی جهت ارتقا فعالیت های اقتصادی‌ است همچنین مقدمه ای برای تسریع فعالیت تعاونی ها و رسیدن به سهم ۲۵ درصدی این بخش(که مورد نظر سیاست گذاران کشور) است.

 رئیس اتاق تعاون ایران  معرفی ظرفیت کشور ها را یکی از اهداف برگزاری این اجلاس برشمرد و ادامه داد: در کنار برگزاری این اجلاس به برگزاری نمایشگاهی جهت انعکاس فعالیت تعاونی های کشورمان خواهیم پرداخت و این امر موجب آشنایی تعاونی های داخلی با روش های جدید کسب و کار، برقراری معاملات جهت صادرات محصولات گوناگون و در نهایت بهبود وضعیت آنان می شود.

وی برگزاری چنین اجلاس هایی را عامل شکست دشمنان دانست و بیان کرد: برگزاری این نشست ها منجر به شکست کشور هایی مثل آمریکا  (که خواستار انزوای ایران هستند)  خواهد شد.

عبداللهی اظهار کرد: برگزاری این نشست نه تنها هزینه دلاری برای کشور ما ندارد بلکه با ورود مهمانان به کشور ارز تزریق خواهد شد.

رئیس اتاق تعاون ایران در پایان تصریح کرد: تعاونی ها با حضور در بورس کالا می توانند مقداری از مشکلات تحریم ها را کاهش دهند همچنین امیدواریم با برگزاری این نشست ها از ظرفیت کشور های گوناگون بهره ببریم.

انتهای پیام/

تعاونی ها با حضور در بورس کالا می توانند مقداری از مشکلات تحریم ها را کاهش دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار