دفاتر تسهیل گری کرمانشاه در تلاشند تا به عنوان بازوی دستگاه‌های خدمت رسان، مشکلات محلات حاشیه نشین شهر را کاهش دهند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، دفاتر تسهیل گری کرمانشاه در تلاشند تا به عنوان بازوی دستگاه‌های خدمت رسان، مشکلات محلات حاشیه نشین شهر را کاهش دهند، اما به گفته کارشناسان اگر این دفاتر به ریشه آسیب‌های محلات نپردازند، نباید منتظر اثربخشی اقدام‌های آن‌ها بود.

جلسه ستاد بازآفرینی شهری کرمانشاه در روز چهارشنبه به بررسی گزارش یکی از دفاتر تسهیل گری شهر کرمانشاه از وضعیت ۲ محله حاشیه نشین شهر پرداخت.

فرماندار شهرستان کرمانشاه در ابتدای این جلسه گفت : پنج دفتر تسهیل گری در ۱۰ محله این شهر راه‌اندازی شده که لازم است همه ادارات و دستگاه‌ها با این دفاتر ارتباط برقرار کرده و از ظرفیت آن‌ها برای پیشبرد خدمات استفاده کنند.

فضل الله رنجبر با اشاره به فرا رسیدن زمان برنامه ریزی برای تامین اعتبارات سال ۹۸ افزود : اطلاعات گردآوری شده از سوی دفاتر تسهیل گری کمک خوبی برای شناخت و کاهش مشکلات محله‌های مسئله دار است.

طرح تاسیس دفاتر توسعه اجتماعی و تسهیل گری از اواخر سال ۹۸ و با هدف کاهش آسیب‌ها و شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل محلات در به صورت پایلوت در ۱۰ استان آغاز شده است.

در ادامه جلسه رشیدی، کارشناس دفتر اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۱۳ محله حاشیه نشین در شهر کرمانشاه گفت: تاکنون برای هر ۲ محله یک دفتر تسهیل گری و در مجموع پنج دفتر راه اندازی شده و ایجاد سه دفتر جدید هم در دستور کار است.

به گفته وی، برای دفاتر تسهیل گری وظیفه هفت مرحله‌ای تعریف شده که تاکنون ۲ مرحله پیش رفته و گام بعدی هم تشکیل شورایاری محلات است که مقدمات آن انجام شده است.

رشیدی از همه دستگاه‌ها درخواست کرد که برای رفع آسیب‌ها و مشکلات محلات حاشیه نشین برنامه‌های اجرایی خود را ارائه دهند تا اعتبار آن اختصاص یابد یا در بودجه سال آینده دیده شود.

علیرضا گودرزی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه پیشتر گفته بود که ۲۰ میلیارد ریال برای یکسال به دفاتر تسهیل گری تخصیص یافته و ابلاغ هم شده است.

همچنین به گفته تقی رستم وندی، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور طرح تاسیس دفاتر توسعه اجتماعی و تسهیل گری در سال ۹۷ در استان‌های کرمانشاه، تهران، لرستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان در حال اجراست و احتمال دارد تا پایان امسال در بسیاری از استان‌های دیگر هم آغاز شود.

رستم وندی عنوان کرده است که سازمان امور اجتماعی کشور اعتبارات یکساله‌ای را برای هر یک از این دفاتر در نظر گرفته است، اما بعد از چند سال این دفاتر باید خودکفا شده و درآمدزایی کنند.

 

 

انتهای پیام/د

اطلاعات گردآوری شده از سوی دفاتر تسهیل گری کمک خوبی برای شناخت مشکلات محله‌های مسئله دار است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.