رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند از برگزاری مسابقه کتابخوانی عمومی با عنوان «هر شهروند یک کتاب» در این شهرستان خبر داد.

برگزاری مسابقه «هر شهروند یک کتاب» در مرندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فرجی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند گفت:چند طرح ملی در حوزه کتابخوانی در شهرستان مرند در حال اجراست که یکی از آن‌ها باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان است که با هدف آشنایی این نسل با مقوله کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی افزود: نسل جدید به دلیل انس بیشتر با فضای مجازی، از کتاب و کتابخوانی فاصله گرفته است که باید آن را جدی بگیریم.

وی تاکید کرد: بیشترین باشگاه‌های کتابخوانی در شهرستان مرند ثبت شده و جام‌های دریافتی در این شهرستان در سطح استان رتبه اول را دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند عنوان کرد: جشن کتاب همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) به همراه برنامه‌های فرهنگی هنری روز شنبه با حضور کودکان و نوجوانان در شهر مرند برگزار خواهد شد.

فرجی بر ضرورت گسترش کتابخوانی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید زیرساخت‌های فرهنگی و مطالعه کتاب باید در دانشگاه فراهم شود که شهرداری در این زمینه بسیار می‌تواند کمک کار نهاد‌های فرهنگی باشد.

وی همچنین از اجرای طرح روستای دوستدار کتاب تصریح کرد: جلسه هماهنگی با حضور دهیاران روستا‌ها برای اجرای هرچه بهتر طرح روستای دوستدار کتاب برگزار شود، تا بحث‌های فرهنگی نیز در روستا‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند اذعان داشت: فراخوان مسابقه کتابخوانی عمومی نیز به زودی رونمایی می‌شود، این مسابقه با عنوان «هر شهروند یک کتاب» برگزار می‌شود که عموم مردم می‌توانند خلاصه کتاب مطالعه شده را برای شرکت در این مسابقه ارسال کنند.

فرجی در پایان ابراز داشت: شورای فرهنگ عمومی تاکنون در سه روستای شهرستان مرند تشکیل شده که نیاز است این شورا بیشتر در مناطق روستایی عملیاتی شود.

 

انتهای پیام/ش

مسابقه «هر شهروند یک کتاب» در مرندبرگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.