سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: ویزای درمانی از این پس خارج از نوبت و با تخفیف 40 درصدی هزینه ویزا از سوی سرکنسولگری ایران در هرات صورت خواهد گرفت.

تخفیف 40 درصدی ویزای درمانی برای بیماران در هراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمود افخمی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: ویزای درمانی از این پس خارج از نوبت و با تخفیف 40 درصدی هزینه ویزا از سوی سرکنسولگری ایران در هرات صورت خواهد گرفت.

شرکت‌های تور درمانی با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت‌ها به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و ابراز قدردانی از تسهیلات جاری برای بیماران افغان در هرات، گفتند چالش‌ها بر سر راه بیمارانی که برای درمان به کشور ایران سفر می‌کنند با ایجاد ویزای درمانی از سوی کنسولگری ایران به حداقل رسیده است.

سیرت معاون اول اتحادیه شرکت‌های تور درمانی در هرات نیز با اشاره به روند ارائه ویزا به بیماران و همکاری‌های همه جانبه از سوی مسئولان سرکنسولگری ایران در هرات گفت: تمامی بیمارانی که در یک روند شفاف و پس از آن اخذ ویزا به این شرکت‌ها مراجعه می‌کنند از این روند راضی بوده و دیگر نیازی نیست تا با هزینه‌های گزاف برای درمان خود به کشورهای هند و پاکستان سفر کنند.

تخفیف 40 درصدی ویزای درمانی برای بیماران در هرات

وی تاکید کرد: با هزینه‌های کم و سهولت‌های ایجاد شده از سوی سرکنسولگری ایران در هرات و از سوی دیگر درمان پیشرفته بیماری‌ها در ایران سبب شده تا تعداد زیادی از شهروندان که نیازمند به درمان هستند به شرکت‌های درمانی مراجعه کرده و مشکلات آنها حل شده است.

از طرفی دیگر محمود افخمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات با اشاره به ظرفیت‌ها و استانداردهای بالای درمانی در ایران بر آمادگی بیشتر برای ارائه خدمات به بیماران افغانستانی تاکید کرد.

وی افزود به همین منظور از این پس در ادامه همکاری‌های گذشته ویزای درمانی خارج از نوبت با تخفیف 40 درصدی صادر خواهد شد و تلاش‌هایی صورت گرفته تا زمینه ارتباط مستقیم بیماران و یا از طریق کارگزاران شرکت‌ها با مراکز درمانی تسهیل شود.

وی همچنین گفت خدمت به بیماران یک موضوع انسانی و بر اساس آموزه‌های اسلامی توصیف شده و افزود که با استناد به این دیدگاه نیز همکاران در کنسولگری برای ارائه خدمات به بیماران اورژانسی هیچ محدودیت زمانی نداشته و حتی در ایام تعطیل و نیمه شب نیز اقدام به صدور ویزا برای این دسته از بیماران کرده‌اند.

افخمی تاکید کرد که بر اساس همین نیات خیرخواهانه اجازه فعالیت به شرکت‌های تور درمانی در هرات صادر شده و شرکت‌های تور درمانی نیز هیچگاه نباید از این فرصت سو استفاده کرده به این روند دید تجاری داشته و از بیماران هزینه‌های اضافه گرفته شود.

وی تاکید کرد که هرگاه نیاز باشد تا همراه بیمار همراهی برای کمک به بیمار سفر نماید هیچ شرکت ایرانی و افغان حق دریافت هزینه را از همراه بیمار ندارد و در صورت مشاهده با شرکت مذکور برخورد صورت خواهد گرفت.

به نوشته فارس، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر این موضوع که همه بیماران می‌توانند از خدمات شرکت‌های تور درمانی استفاده کنند، آمادگی خود را برای دریافت و بررسی هرگونه تخلف احتمالی و برخورد با متخلفین اعلام کرد. به همین منظور مقرر شد کمیته نظارت اتحادیه صنفی تور درمانی بر عملکرد شرکت‌ها نظارت و تخلفات احتمالی را به این نمایندگی گزارش کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.