سید احمد میرعلایی تهیه کننده سریال موسی (ع) با بیان اینکه فیلمنامه آماده است،گفت: احتمال انتخاب بازیگران خارجی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سید احمد میرعلایی تهیه کننده و مدیر پروژه مجموعه تلویزیونی موسی (ع) در حاشیه بازدید از شهرک سینمایی دفاع مقدس، در جمع خبرنگاران درباره این پروژه «الف» ویژه صدا و سیما گفت: ابتدا فیلمنامه موسی (ع) توسط مرحوم فرج الله سلحشور در هفتاد قسمت نوشته شده بود اما پس از بازبینی‌ها به ۵۲ قسمت رسید که اگر همین ۵۲ قسمت هم در هفته یکبار پخش شود، تا یکسال این سریال روی آنتن خواهد بود.

وی درادامه با تاکید بر اینکه فیلمنامه آماده است، بیان کرد: قصه و فیلمنامه موسی (ع) آماده شده و نظر تمام مراجع تقلید و علما را نیز درباره آن گرفته‌ایم تا پس از پخش مشکلی پیش نیاید.

این تهیه کننده درباره انتخاب بازیگران و لوکیشن تصویربرداری این سریال گفت: فیلمنامه ما درحدی آماده شده که سه گروه بازیگران حرفه‌ای، بازیگران حرفه‌ای و تلفیقی و بازیگران خارجی مشخص شده اند و احتمال مذاکره با بازیگران خارجی که برای بخش‌هایی از فیلم وجود دارد.

میرعلایی افزود: ما پتانسیل این را داریم که از امروز کارمانرا  شروع کنیم، چراکه تولید ساخت پروژه «موسی» زمانبر است و ساخت آن تا چهار سال طول می‌کشد.

وی درباه انتخاب لوکیشن‌ها گفت: امروز ما برای انتخاب لوکیشن آمده‌ایم تا از لوکیشن سریال «یوسف پیامبر (ع)» که بخشی از آن در شهرک سینمایی است، استفاده کنیم البته بخش‌هایی از آن نیاز به مرمت دارد.

میرعلایی در ادامه درباره استفاده از جلوه‌های بصری و ویژه اظهار کرد: تمام سعی ما این است که برای بخش‌های جلوه‌های ویژه از نیرو‌های جوان ایرانی استفاده کنیم البته برای تحقیقات فیلمنامه با اساتید دانشگاه الازهر مصر هم صحبت شده تا آن‌ها هم نظرات خود را بیان کنند.

وی درباره زمان مشخص تولید این سریال بابیان اینکه کار آماده است اما هنوز برآورد‌های مالی آن انجام نشده است، گفت:پروژه موسی (ع) کار سنگین و بزرگی است که واقعا نیاز به کمک و همراهی فرابخشی دارد از این رو همه باید دست به دست هم بدهند و به رسانه ملی کمک کنند.

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی موسی(ع) یادآور شد: برای حمایت از این سریال چند کشور مانند ترکیه و روسیه پیشنهاد حمایت دادند، ولی ما دوست داریم حمایت داخلی و از سمت صدا و سیما داشته باشیم که بعد از پخش سریال هم شائبه و حاشیه‌ای به وجود نیاید.

میرعلایی در پایان گفت: داستان حضرت موسی (ع) بخش عمده‌ای از قرآن را تشکیل می‌دهد و موضوعی فراملی است که احتمالا در بسیاری از کشور‌های همسایه پخش شود. باید در نظر داشت که دریچه ارتباطی ما با مخاطبان همین تلویزیون است، که سیما به خوبی می‌تواند به بهترین نحو انجام دهد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از سریال حضرت موسی (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.