شرکت ملی نفت لیبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مردان مسلح ناشناس روز سه شنبه به میدان نفتی الشراره که در صحرای مرزوق درجنوب غربی لیبی واقع شده است حمله کردند، اما این حمله تلفاتی بر جای نگذاشت.

افراد مسلح به یک میدان نفتی در جنوب لیبی حمله کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شین هوا، مردان مسلح ناشناس روز سه شنبه به یک میدان نفتی بزرگ در جنوب لیبی حمله کردند.

شرکت ملی نفت لیبی روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مردان مسلح ناشناس روز سه شنبه به میدان نفتی الشراره که در صحرای مرزوق درجنوب غربی لیبی واقع شده است حمله کردند، اما این حمله تلفاتی بر جای نگذاشت.

طبق بیانیه شرکت ملی نفت لیبی، این حمله که توسط هشت فرد مسلح صورت گرفت تولید در میدان نفتی الشراره را نیز متوقف نکرد. مهاجمان خودرو‌ها و تلفن‌های همراه کارگران و کارمندان حاضر در میدان نفتی را با خود بردند. مقامات محلی تحقیقات خود را درباره این حمله آغاز کرده اند و تلاش می‌کنند مهاجمان را شناسایی کنند.

رئیس شرکت ملی نفت لیبی تاکید کرد این حادثه نشان می‌دهد که شرکت‌ها و موسسات فعال در بخش نفت به تقویت تدابیر امنیتی نیاز دارند.

میدان نفتی الشراره بزرگترین میدان نفتی لیبی است و روزانه دویست و هفتاد هزار بشکه نفت تولید می‌کند. این میزان نفت، یک چهارم کل تولید روزانه نفت لیبی را تشکیل می‌دهد. میدان نفتی الشراره که در جنوب لیبی قرار دارد دسامبر گذشته پس از دو سال تعطیلی فعالیت خود را از سر گرفت.

میدان نفتی الشراره توسط شرکت ملی نفت لیبی اداره می‌شود، اما این شرکت در اداره میدان الشراره از مشارکت شرکت‌های رپسول، توتال و او ام وی برخوردار است. اکتشافات نفتی در این میدان در سال هزار و نهصدو هشتاد صورت گرفت و بخش عمده سهام آن در حال حاضر در اختیار شرکت رپسول اسپانیا است.

از زمان سقوط رژیم معمر قذافی در سال دو هزار و یازده بخش نفت لیبی با مشکلات زیادی مواجه شده است. گروه‌های شبه نظامی در این سال‌ها بار‌ها به خطوط انتقال نفت، تاسیسات و پایانه‌های نفتی حمله کرده و آن‌ها را از فعالیت انداخته اند. این حوادث به کاهش شدید تولید نفت در لیبی منجر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار