دادگاهی در انگلیس شهروند ۷۷ ساله این کشور را با ادعای خرید و ارسال قطعات یدکی هواپیما به ایران به دو سال و نیم حبس محکوم کرد.

چند شهروند انگلیسی به اتهام ارسال قطعات هواپیما به ایران به حبس محکوم شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، دادگاهی در انگلیس یک شهروند این کشور را به اتهام خرید و ارسال سخت‌افزار نظامی به ایران به دو سال و نیم حبس محکوم کرد.

آنگونه که روزنامه «گاردین» گزارش داده، دادگاه کیفری مرکزی انگلیس معروف به «اولد بِیلی» مستقر در لندن روز پنج‌شنبه «الکساندر جورج» ۷۷ ساله را با ادعای خرید و ارسال قطعات یدکی جنگنده روسی میگ و جنگنده اف-۴ (فانتوم) آمریکا به ایران، به دو سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرده است.

این دادگاه «الکساندر جورج» را با استناد به قوانین کنترل سلاح‌های کشتار جمعی محکوم کرده و مدعی شده این شهروند انگلیسی از طریق شرکت‌های خود در مالزی و دبی اقدام به انتقال قطعات یدکی هواپیما به ایران کرده است.

به نوشته گاردین، در رابطه با پرونده «جورج» ماه گذشته «پاول آتواتر» ۶۵ ساله و همسرش آیریس ۶۶ ساله نیز به اتهام خرید قطعات هواپیما از آمریکا و انتقال آن‌ها به شرکت‌های گرجستانی و پس از آن به ایران حکم شش ماه حبس تعلیقی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، انگلیس ، آمریکا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شکار چی
۱۲:۵۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
انگلیس الیزابت مادربزرگ قرن روباه مکار نازنین زاغری در ایران باید اطلاعات مهمی ازش در بیاد که موجب رسوایی بوف پیر الیزابت و انگلیس است.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۵۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۰۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
ای روباه پیر بدون که تو نمیتونه دولت ایران رو برای آزادی اون نازنین زاغری مفسد و جاسوس تحت فشار قرار بدید،از این گذشته ایران که خودش سال‌هاست جنگنده‌های پیشرفته تر از اف ۴ و اف ۵ رو داره می سازه هیچ نیازی به قاچاق قطعات از اروپا اونهم از کشوری مثل انگلیس ندارد،و اما در مورد قطعات جنگنده میگ ایران در حالی که میتونه اگر نیاز داشته باشه که نیاز هم ندارد از روسیه قطعات میگ رو فراهم بکنه چه نیازی به قاچاق این قطعات از انگلیس خبیث داره؟!!! پس خودتون رو گول بزنید نه ما را و برید به جهنم،افتاد؟مرگبر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
استعمارگرکهنه کار.روباه پیر.مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۱۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
اگه این بنده خدا قطعات نمی فرستاد که هواپیماها زمین گیر شده بودند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
باید سفارت انگلیس را در تهران ببندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
مرگ بر انگلیس
آخرین اخبار