سامانه بارشی که از دیشب وارد استان بوشهر شده، افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق را در پی داشته است.

آغاز فعالیت سامانه بارشی در بوشهر؛ شدت بارش‌ها از اواخر فردابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با نفوذ سامانه ناپایدار جو و افزایش پوشش ابر، شاهد بارش باران در مناطقی از استان بیشتر بخش‌های شمالی و مرکزی، بودیم به طوری که بیشترین مقدار تا صبح امروز در جزیره خارگ به میزان ۵.۵ میلیمتر ثبت شد.

محمدرضا انصاری افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که به تدریج دیگر نقاط استان نیز تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این شرایط تا ابتدای دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و به تناوب بارش باران، گاهی رگبار همراه با رعدوبرق و وزش تندباد پدیده‌های غالب در استان خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از اواخر وقت شنبه تا پایان یکشنبه بارندگی در بیشتر نقاط استان شدت بالایی خواهد داشت.

انصاری یادآور شد: خلیج فارس نیز به علت وزش باد و گاهی تندباد لحظه‌ای در این مدت مواج است.

وی گفت: جهت وزش باد تا پیش از ظهر فردا جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا نیز در این مدت، ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در ساعاتی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد بیش از ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ک

هشدار درباره شدت بارندگی‌ها از اواخر شنبه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.