آیین معنوی مولودی خوانی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک ربیع الاول و میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت در بوکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک ربیع الاول و میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، به همت فرمانداری شهرستان بوکان آیین معنوی مولودی خوانی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در سالن فرهنگسرای سیمرغ بوکان برگزار شد.

در این مراسم حاج ماموستا هاشم آبادی نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت در بوکان با بیان اینکه این ایام که با توصیه معمار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی هفته وحدت نامگذاری شده است، باعث همبستگی هرچه بیشتر مذاهب و اقوام کشور می شود گفت: به فرموده قران کریم، پیامبر (ص) رحمتی بود برای همه ی عالم که نه تنها انسان بلکه تمام هستی شامل برکت وجود ایشان می شود و در زمانی که محمد (ص) مبعوث شد، انسان در نهایت بدبختی، زلالت، تاریکی و گمراهی به سر می برد و حتی می توان گفت از درجه حیوانات هم پایین تر بود که با مبعوث شدن خاتم الانبیا انسان از این بدبختی و شقاوت نجات پیدا کرد.

وی افزود: با مشاهده تاریخ ملت ها می توان دریافت که در دوران پیش از اسلام در کشور های غربی که امروزه ادعای برتری دارند، علمی وجود نداشته است و چند کتابی هم اگر وجود داشت در کلیسا ها زنجیر شده بودند و اختراعات و اکتشافات علمی همگی در دوران پس از اسلام صورت گرفته است و پیامبر اکرم بود که این پیام بزرگ را از طرف خداوند به انسانیت رساند.

اجرای معنوی گروه دف نوازان و دعا و نیایش گروهی شرکت کنندگان، از جمله برنامه های این مراسم با شکوه بود.

آیین مولودی خوانی مراسمی برای تازه كردن عهد و پيمان با خدا و پيامبر خاتم است که در برخی از مناطق کشور رونق بسياری دارد و به جهت ارادت ويژه مردم اين خطه ها به پيامبر اسلام(ص)، از جايگاه بسيار والایی برخوردار است و در همين راستا مراسم مولودی خوانی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

انتهای پیام/م

برگزاری آیین معنوی مولودی خوانی در بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.