رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از طرحی درباره «یارانه بنزین» به تمام ایرانی‌های دارای کدملی خبر داد.

زیر و بم طرحی جدید برای پرداخت «یارانه بنزین»/ از قابلیت پرداخت هزینه حمل‌ونقل تا دریافت نقدی یارانهبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  خبرهایی از تهیه و تدوین طرحی در مرکز پزوهش‌ها به گوش می‌رسد که طبق آن یارانه بنزین به تمام ایرانی‌های دارای کد ملی تعلق می‌گیرد.

این طرح از یکسال پیش در مرکز پژوهش های مجلس درحال تهیه و تدوین است که به موجب آن بنزین به هر فرد ایرانی به جای سهمیه به هر خودرو اختصاص می‌یابد.

به سراغ کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس رفتیم تا جزئیات این طرح را از وی جویا شویم:

جلالی در گفتگو با ما در این باره گفت: سیاستگذاری درباره بنزین در ایران همواره موضوعی پرچالش بوده و تبدیل شدن این محصول به کالایی شاخص در نگاه جامعه سبب شده تا قیمت‌گذاری آن ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گسترده‌ای پیدا کند.

جلالی در همین زمینه اضافه کرد: نظر ما صرفا کارشناسی است و هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

* تحلیل شرایط فعلی مصرف بنزین در ایران

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند رو به رشد مصرف بنزین در کشور، ‌تصریح کرد: شرایط مصرف بنزین در ایران نشان می‌دهد که ادامه شرایط کنونی موجب شده تا واردات بنزین اجتناب‌ناپذیر باشد و قاچاق آن نیز ادامه یابد.

وی افزود: در شرایط فعلی هر فردی که تحرک و جابجایی بیشتری داشته باشد، از بنزین ارزان بیشتری استفاده می‌کند و برعکس، آنهایی که نیاز به سفر درون شهری یا برون شهری کمتری دارند از یارانه پنهان کمتری استفاده می کنند که محاسبه مقدار یارانه پنهان بستگی به در نظر گرفتن نرخ ارز مبنا متفاوت خواهد بود.

* اختصاص یارانه ۶۰ هزار میلیارد تومانی به بنزین

رییس مرکز پژوهش های مجلس یادآور شد: دولت سالانه حداقل حدود 40 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان از طریق توزیع بنزین به خودروهای شخصی و حدود 20 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به خودروهایی مانند تاکسی‌های سنتی و اینترنتی، وانت و ... که خدمات عمومی ارائه می دهند، تخصیص می‌دهد.


بیشتر بخوانید:جلوگیری از قاچاق سوخت با یک «کارت» / چند میلیارد تومان سود در جیب قاچاقچیان می‌رود؟


جلالی با بیان اینکه بر اساس آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد 50 درصد خانوارها از خودروی شخصی استفاده می‌کنند، گفت: بنابراین آمار اینگونه می‌توان گفت که نیمی از خانوارها از یارانه پنهان بنزین استفاده نمی‌کنند، در نتیجه پرداخت یارانه بنزین می‌تواند امتیازی برای این خانوارها باشد ضمن آنکه خانوارهای دارای خودروی شخصی نیز با دریافت یارانه بنزین به میزان مصرفشان از این یارانه استفاده خواهند کرد.

* طرح مرکز پژوهش‌ها برای پرداخت «یارانه بنزین»

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه از آذر ماه 1396 این مرکز طرح ارائه بنزین به هر فرد به جای هر خودرو را در دست بررسی دارد، گفت: در این طرح یارانه نقدی تغییر نخواهد کرد و مطابق قبل و سیاست‌ها‌ی موجود اجرا خواهد شد اما به هر ایرانی دارای کد ملی، به‌اندازه مشخصی اعتبار استفاده از بنزین به‌طور ماهانه تعلق می‌گیرد. این سهمیه‌ها به‌جای کارت سوخت در کارت ملی هوشمند افراد و یا کارت بانکی که از آن به عنوان کارت سوخت برخط تعبیر می‌شود، بارگذاری می‌گردد.

وی در تشریح اعتبارات اختصاص یافته به کارت افراد و اشخاص، تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته در کارت فقط قابلیت پرداخت هزینه بنزین در پمپ بنزین‌ها، پرداخت قبض برق و آب و گاز طبیعی خانوارها و کرایه اتوبوس و مترو در طول ماه را داشته و در پایان ماه در صورت باقی ماندن اعتبار در کارت، به صورت نقد از خودپردازها قابلیت برداشت خواهد داشت.

جلالی در تکمیل این توضیحات، خاطرنشان کرد: در صورت عدم مصرف بنزین، فرد می‌تواند اعتبار خود را به افراد دیگر از طریق واگذاری اعتبار بفروش برساند، در مرحله اول، در انتهای هر ماه اعتبار باقی مانده در کارت به دولت واگذار و معادل ریالی آن در کارت‌های افراد قابل برداشت خواهد شد و در مرحله بعد با راه‌اندازی بازار بنزین سناریوهای مطلوب‌تری در دسترس خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح سعی بر توزیع عادلانه‌تر یارانه پنهان بین عموم مردم دارد، تاکید کرد: در این طرح توزیع و مبنای تعیین سهمیه‌ها، داشتن خودرو نخواهد بود ضمن آنکه با اجرای این طرح منابع جدید درآمدی برای دولت به منظور گسترش حمل و نقل عمومی ایجاد خواهد شد. که امیدواریم دستاورد آن توجه جدی به حمل و نقل عمومی در راستای کاهش مصرف بنزین در شهرهای بزرگ و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و ترافیک نیز باشد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس یکی از مهمترین دستاوردهای این طرح را جلوگیری از قاچاق سوخت به دلیل اختلاف چشمگیر قیمت در داخل و خارج از کشور دانست و گفت: با اجرای این طرح این امیدواری وجود دارد که مدیریت عرضه سوخت در کشور به صورت هدفمندتر شود.

* کاهش فشار تورم بر مردم با اجرای طرح «یارانه بنزین»

جلالی توضیح داد: با افزایش هزینه‌های زندگی مردم به دلیل رشد قیمت‌ها، امید است تا با پرداخت یارانه بنزین، این پرداخت‌ها بخشی از فشار تورم ماه‌های گذشته بر خانوارها را کاهش دهد ضمن آنکه انتظار می‌رود تا این طرح به تغییر شیوه زندگی از استفاده از حمل و نقل عمومی به جای خودروی شخصی منجر شود.

وی افزود: طرح ارائه شده فعلی برای بنزین باعث خواهد شد تا قدرت انتخاب و اختیار در برابر خانوارها قرار گیرد و از این طریق به خانوارها این امکان داده می‌شود تا از بین استفاده از خودروی شخصی با صرف یارانه اختصاص یافته و یا استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و دریافت مبلغ نقدی یارانه بنزین، یک مورد را براساس الگوی مصرف زندگی خود انتخاب کنند.

* طرح مدیریت حامل‌های انرژی تدوین می‌شود

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس برای مدیریت مصرف سایر حامل‌های انرژی نیز در حال تدوین طرح های دیگری است که به زودی به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.

جلالی تصریح کرد : این طرح از سال گذشته در مرکز پژوهش‌های مورد مطالعه قرار گرفت و نخست چندان موافقی نداشت، لیکن با کار مداوم مرکز و تشکیل جلسات توجیه علمی طرح هم اینک موافقان زیادی در مجموعه حاکمیت دارد.

وی افزود: این صرفا در حد یک نظریه است. هنوز هیچ تصمیمی از ناحیه دولت و مجلس اتخاذ نشده است و خوب است صاحب‌نظران این طرح و سایر طرح ها را به بوته نقد و بررسی بسپارند.

جلالی گفت : یکی از مشکلات اصلی کشور ما این است که مستمندان و دهک‌های پایین جامعه هزینه پولدارها و دهک های بالا را می پردازند و این دقیقا خلاف عدالت و فلسفه انقلاب اسلامی است . ما حتی امروز می توانیم برق و بنزین مجانی به افرادی که در اندازه الگوی مصرف استاندارد مصرف می کنند، بدهیم. به شرط آنکه پر مصرف ها هزینه واقعی برق و بنزین مصرفی خود را بپردازند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ادامه داد : هنگامی که شما تصمیم می گیرید به خودرو سهمیه بنزین بدهید، دقیقا حداقل پنجاه درصد جامعه را از حق خود محروم ساخته‌اید، و این خلاف عدالت است ولی وقتی بنزین سهمیه هر فرد ایرانی شد، این نزدیک به عدالت است.

کاظم جلالی همچنین افزود: تاکنون در مسیر گرانی بنزین همواره مردم و خصوصا قشر مستضعف بیشترین آسیب را دیده است. در این طرح گرانی بنزین با تبیین دقیق ابعاد آن و پول مستقیمی که به افراد و خانوارها در این شرایط سخت می‌رسد، می‌تواند حتی این گرانی از ناحیه مردم خصوصا مستضعفین و صاحبان انقلاب اسلامی مورد پشتیبانی قرار گیرد و بدین نحو که اگر بنزین به شکل سهمیه هر ایرانی بیست لیتر با قیمت هزار تومان در اختیار مردم قرار گیرد و قیمت آزاد آن به طور مثال حدود ۳ یا ۴ هزارتومان باشد، در نتیجه هر ایرانی مبلغ حدود شصت هزار تومان دریافت و به هر خانوار پنج نفره ایرانی مبلغ سیصد هزارتومان خواهد رسید و ثروتمندی هم که در شمال تهران دارای چنداتومبیل است، ضمن برخورداری مساوی از حق خود در صورت مصرف مازاد، باید هزینه آن را بپردازد.

* اجرای طرح با تورم ۲ درصدی

وی همچنین در خصوص تورم این طرح گفت: طبق بررسی های انجام شده در مرکز پژوهشها و مشورتهای بسیار زیاد با کارشناسان حوزه های مختلف پیش بینی حدود دو درصدی تورم می شود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزود: دولت به جای اعطای بسته های غذایی به مردم که تبعات منفی از جمله نرسیدن به گروههای هدف و ... را دارد ، با اعطای مابه‌التفاوت قیمت بنزین عملا در این شرایط سخت اقتصادی کمک عادلانه ای هم به همین اقشار نموده است .

جلالی در پایان گفت: باید رسانه ها و از جمله صدا و سیما فرصت دهند تا ما ابعاد کامل طرح مرکز پژوهشها را تبیین نماییم و نقاط ضعف و قوت آن به خوبی شناخته شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: بنزین ، اخبار اقصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داریوش احتشامی نیا
۱۰:۵۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سلام
در سامانه سایت
https://hemayat.mcls.gov.ir/public/login
"ثبت درخواست بررسی مجدد بسته حمایتی"
که "بر اساس مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه، وجوه حاصل از افزایش قیمت بنزین به خانوارهای مشمول طرح بسته حمایتی، واریز میشود."
بعد از وارد کردن "شماره ملی سرپرست" و "شماره حساب واریز یارانه" و "کد امنیتی"
پیغام ذیل می آید:
"اطلاعات خانوار شما موجود نیست، جهت ثبت اطلاعات خانوار طی ۳۰ روز آینده اطلاع‌رسانی میشود."
لطفا راهنمایی فرمائید که تا چه موقع باید صبر کرد تا اطلاع رسانی شود، چون بعد از چند روز این پیغام تکرار شده و از مدت انتظار آن کم نمی شود؟!
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۵۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
حتما این متن رو در سرویس اجتماعی برای بررسی در قسنت نظرات منتشر کنید تا همکاران رسیدگی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
این عالیه این یعنی عدالت واقعی احسنت
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی دلسوخته - یه جوان ایرانی
۱۲:۴۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
آقایون محترم تصمیم گیران معزز، تا کی میخواهید راههای نافرجام گذشته را تکرار کنید؟! چرا هیمشه به جای ارایه راهکارهای جدید و راهبردی و بروزی که در دنیا درحال انجام است مثل کشورهای دیگه
به دنبال سهمیه بندی و .... هستید.
خدایا خودت یه فکری به حال ما مردم بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
ارزش پول ملی بالا بره دیگه هیچ کالایی قاچاق نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۱۱:۰۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
سلام : بجای دادن یارانه وگران کردن بنزین * یک میلیون جوان بعنوان بازرس ویژه استخدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۲۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
این فکری بود که چطور دولت بتونه بنزین را دراین شرایط اقتصادی بالا ببره ! اول یارانه میدن بعد همون (مثل یارانه نقدی) بنزین هی میره بالا ولی یارانش تا مادمالعمر ثابت میمونه . بعد هم هی از مردم حذف میکنن (میگن اقشار پردرآمدن و نیاز ندارن وباید قطع بشه) !! به جای این کار جلو قاچاق را بگیرند نمیخواد کارتها را شارژ کنن !! اجناس طی این چندین سال واریز یارانهها 100 برابرشد ولی یارانه ثابت موند !! بنزین هم میشه عین اون . فقط تو توضیحات یه خورده پیچ وتابش دادن که مردم فکر کنن به نفعشونه !
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۱۰:۱۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
وقتی با افزایش نرخ ارز کاری می کنه که بنزین ایران ارزان بشه و قاچاق بنزین زیاد بشه ضررش را ما باید بدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۱۰:۰۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
تا کی باید ببینیم همین طور ادامه داره افزایش قیمت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۰:۰۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
بنده خودم خودرو دارم اگر این طرح وپیشنهاد جامع عمل به خود گیرد همه احاد جامعه از بابت سهم بنزین به طور مساوی به حق خویش خواهند رسید
Iran (Islamic Republic of)
بهلول
۰۹:۰۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
با سلام. ولی اینها همه روی کاغذ قشنگ وزیباست ولی در عمل تورم وحشتناکی کشور را فرا میگیرد که شما پول دارها هیچ آسیبی نمیبینید. دولت درفکر بهتر باشد راه این نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
این طرح ها موفق نخواهند بود و بیشتر به خیالپردازی شبیه است
-
عباس گودرزی
۰۸:۰۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
سلام اشکال ما در همین است ، می خوابیم یکشبه تصمیم می گیریم بدون اینکه طرح به نظر سنجی عمومی گذاشته شود و در محدوده کوچکی آزمایش گردد . احمدی نژاد نیز باهمین تصمیم بنزین 100تومانی را به 1000 و گاز و برق و دلاز را سه برابر کرد و تورم را 300 درصد افزایش داد .اگر پول رایج دلار است حقوق و دستمزد و هزینه ها را بر آن اساس تنظیم کنید در غیر اینصورت نرخ کالاو خدمات و انرژی باید بر اساس ریال باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
شما مسئولین محترم ایجاد هر طرح تورمی را باید به معنای افزایش شکاف طبقاتی دانسته و با آن مخالفت کنید افزایش تورم و افزایش قیمت ها دور باطلی است
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۵:۴۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
اگر جلوی قاچاق میخوابد گرفته شه یک میلیونیم این مبلغ را هزینه کنید و کسانی که بنزین را قبل ورود کشتی به مقصد خروجی اونا صادر میکنه و رو نه افغانستان و ترکیه میکنه بگیرید با چهار تا باک بنزین و ده تا بیست لیتری کله برا این عددها از قاچاق بدست نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۵:۴۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
در صورتیکه با گرون شدن بنزین سایر اجناس گرون نشه اینکار خوبه ولی متاسفانه به محض افزایش قیمت بنزین ، تورم سربفلک خواهد کشید و باز هم قشر متوسط به پایین بیشترین ضرر رو متحمل خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۰۴:۳۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
کمر مردم شکسته دیگه نابودشون نکنید
بنزین گرون شه مردم بدبخت میشن همه چی گرون میشه
به قشر پولدار هیییچی نمیشه چون واقعا پول دارن

کسایی که با کلک و یارانه اولش سهمیه بندی میکنن بعدش حذفش میکنن
این روال نزدیک 12ساله ادامه داره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
باید میزان سهمیه بنزین افزایش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
كدوم عدالت اجرا شده؟ من باغدارم هر ماه ٦ بار بايد ٥٠٠ كيلومتر برمو بيام علاوه بر اينكه داخل شهرم جابجا ميشم ، به نظرت نفري ٣٠٠ تومن يارانه بنزين واقعا به درد ميخوره ؟؟؟؟؟ مردمو بدبخت نكنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۷
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
معترض
۰۱:۰۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
با این طرح ها
اصلا به فکر قشر کم درآمد که بیش از ۸۰ درصد جامعه را شامل می شود نیستند
بابت افزایش دلار که همش هم زیر سر خودشون هست تا الان قیمت اجناس ۳ الی ۴ برابر شده ولی حقوق کارگرا هنوز همان مبلغ اول سال ها و تغییری نکرده، حالا الان با افزایش قیمت بنزین خدا می دونه دوباره قیمت اجناس چند برابر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
باز نشه مثل یارانه
Germany
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
پول بدن چی کار خرج حمل و نقل کنن
شصت تومن چیه؟
کشور به 40 هزار اتوبوس شهری نیازمند هست
پول تورم میاره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
سلام بزرکترین عیب این طرح ایناست که قیمت بنزین ازاد باید باقیمت ده هزارتومان باشد برای کسانیکه بیشتر از حد مجار مصرف سوخت دارند وعادلانه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
مقدمه ای برای ازادسازی بنزین
کمرمون شکست توروخدا دیگه بنزین دست کاری نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
این طرح اشتباه است فقط مردم بد بخت تر مکند من جوان بیکار دارم از درد بیکاری می ومیرم کشور ما کشور پول داری اما دلسوز نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
بدبخت شدیم رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
به جای حساب کردن مصرف بنزین مردم بهتره بگن مصرف بنزین خودروها.مصرف بنزین ماشین های ایرانی رو با سایر کشورها مقایسه کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
این کار درست مثل اینه که به همه مبلغ یکسانی یارانه نقدی داده بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
چرادولت به جای این همه نقشه ای که میکشه نمی خواهد مشگل مردم راحل کنه هر روز برای مردم مشگل دیگری درست میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
کارتی بشه از خیلی روشهای دیگه بهتره پول دادن دست مردم جز گرانی فایده ای نداره مثل یارانه که هنوز مبلغش ثابت ولی قیمت ها سر به فلک کشیده..
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۳:۳۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
بجای حل مشکل مردم هر روز به دنبال اضافه کردن مشکل به زندگی مردم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
تو را خدا هر چه زودتر گرون کنید مردیم ار پول داری اینقدر پول را نمی تونیم خرج کنیم لطفا کمک کنید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
سلام
بنزین گرون بشه همه چی گرون میشه اون پول داره هم از طرفی جنسش رو گرون میفروشه یر به یر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
قیمت حمل نقل عمومی رو کاهش دهید تا مردم تشویق به استفاده شوند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۴۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
همه چی چند برابر شد اما یارانه؟ ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
بنزین ارزان ضرر خیلی جبران ناپذیر به اقتصاد زده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
تو حرف نزنی نمیگن لالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
بنزین گران هم جز نابودی مردم کاری نمیکنه کشوری که ثروتمنده ولی مردم فقیری داره محکوم به نابودیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۷
بنزین مگه ارزانه از۳۵تومن شده۱۰۰۰تومن.در ضمن از افزایش نرخ ارز تا حالا حدود۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰پنجاه هزار میلیارد تومن نقدینگی مردم کجای کاری ..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
قاچاق سوخت ضرر بزرگی به اقتصاد ایران وارد اورده است و فقط با افزایش قیمت سوخت می شود ان را مدیریت صحیح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
خیر سوخت نباید افزایش یابد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۱:۱۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
اگه اجرا بشه عدالت اجرا شده
Germany
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
دقیقا" یاد زمانی افتادم که قیمت حامل های انرژیرا آزاد و پولش را دادند به مردم افتادم .
امروز همون پول چندسال گذشته را میدن ولی قیمت اب و برق و گاز چند برابرشده . ضررش را همون مردم قشر ضعیف دارن میدن .
حالا برنامه گرون کردن بنزین همونه .
اول کسانی که ماشین ندارن خوشحال ولی دوساله دیگه همونها گریان خواهند بود.
هدف عدالت نیست ، زمینه چینی برای گرون کردن بنزینه .
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۰:۵۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
بنزین خیلی ارزان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
چه عدالتي؟ اونكه پولداره كه هزار تومن و پنج هزار تومن فرقي واسش نداره، فقط دودش تو چشمه امثال من كه دخل و خرجمون نميخونه و با ماشينم كار ميكنيم ميره،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
باسلام
طرح خوبی است اما سه نکته برای کمک که بنظرم میرسه
1تکلیف آن تاکسی دار و وانت دار و کلا وسایل عمومی چه میشود که از طریق بنزین امرار معاش می کنند
2در زمانی که قیمت نفت وبنزین در سطح جهانی بالاو پایین می آید تکلیف نوسان تورمی آن چه می شود(مثل پایین آمدن دلار و پایین نیامدن قیمت اجناس)
3تکلیف یارانه مصرف بنزین ادارات دولتی و نظامی چه می شود
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۲۰:۴۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
توی هیچ طرحی میزان بهره مندی افراد از حمل و نقل عمومی یا امکانات دیگه لحاظ نمیشه مثلا یه روستایی که نه امکانات بهداشتی داره نه حمل و نقل اگه برا مثلا دکتر بخواد بره شهر برا یه فاصله حداقل ۲۰۰ کیلومتری که مجبوره. کسی یارانه بنزین میده
Iran (Islamic Republic of)
ال
۲۰:۴۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
حتما قراره گروه شه
Iran (Islamic Republic of)
شادان
۲۰:۳۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
اونوقت کرایه تاکسی و حمل و نقل بار با قیمت بنزین آزاد ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ تومانی محاسبه میشه و دوباره تورم ، بازم قیمت لبنیات و گوشت و میوه و مایحتاج مردم بالا میره .هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
خودشماهم خوب میدانیداچرای این طرح چه تورمی روبه افرادکم درآمدتحمیل مکند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۰۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
بگو بنزین را میخواهیم گرون کنیم خلاص
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
این یعنی عدالت بسیار عالیه افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
عجب!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
بیست لیتر از کجا آمده؟؟ آیا متوسط مصرف بنزین هر اتومبیل در ماه به ازای هر نفر بیست لیتر هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
تا آخرین قسمت حرفها کاملا منطقی و صحیح به نظر می آید فقط بعد از این جمله (( ثروتمندی در شمال تهراان با چند ماشین .... )) فقط گفته نشد پول بنزین مازاد را از کجا در خواهد آورد ؟؟ اگر این سئوال هم پاسخ داده شود طرح بسیار عالی است و قطعا به نفع همه مردم خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
جلوی قاچاق سوخت فقط با افزایس گرفته می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
آقا هزارتا راه واسه گرفتن جلوي قاچاق هست، چرا بايد مردم تاوان بدن؟ اون بالاشهري كه پنج تا خودرو داره بنزين آزادم بشه مطمئن باشيد واسش مهم نيست
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۸:۳۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
ای بابا اینم اول یارانه میدن بعد یه مدت دوباره میگن فلان شد نتونستیم، یارانه رو قطع میکنن ولی قیمت رو دوباره بالا نگه میدارن
Iran (Islamic Republic of)
بسبجی خط امام
۰۰:۵۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
افزایش قیمت بنزین به نفع اقتصاد کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
بنزین‌یارانه‌ی‌دردی‌ازامردم‌دوا‌نمی‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
بنزین گرون شه همه چی گرون میشه ..من راننده تاکسیم..
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
با این حساب اگه 60هزار میلیاردتومان بین مردم تقسیم بشه ماهانه هرنفر باید 62500تومان یارانه بنزین بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
بنزین خیلی باید گران شود تا اقتصاد مدیریت شود
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۷:۵۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
بااین تصمیماتشان مردم به سختی میفتند
Iran (Islamic Republic of)
کیا
۰۰:۵۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
بنزین اگه گرون بشه کالا هم گرون میشه . بعد همون پولی که میدن دوباره از مردم گرفته میشه . اقتصاد رو نباید دستکاری کرد . بنزین رو گران کنی همه چیز با اون بالا میره . آزاد سازی نان یادتون نیست باز هم الان صحبت افزایش قیمت نان هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
این طرح هم مثل یارانه نقدی اولش خوشه برای مردم ولی درآخر آرزو میکنیم که ای کاش نمیدادن و قیمتها برمی گشت به حالت قبل مثل الان که آرزو میکنیم قیمتها برگرده به دو سه ماه قبل( نه دو سه سال قبل)
Germany
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
پس چی همینه
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۱۶:۴۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
مسئولین وقت، قبل از اینکه فیلم تحریم بنزین و کارت و همه ی این حرفها، گفته بودن که ما پلایشگاههایی داریم که خودکافائی کشور را از بنزین تأمین می کنند!!! حال برگشتیم به نقطه صفر!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
به بهانه استاندار نبودن بنزین داخلی زمینه را برای بنزین وارداتی فراهم کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
حقوق یه کارگر ایرانی برابر یه کارگر اروپا بدهید بعدبنزین به نرخ اروپابرسانید
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۲۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
عالی بود فکر کنم حرف همه مردم را زدید.هزارتا لایک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
جز فشا ومصیبت برای قشر پایین هیچ نفعی برای ملت ندارد بجاش بنزین به قیمت تینگلیس به ملت بده به شرطی که حقوق یک کارگر ایرانی برابر بایک کارگر اینگلیسی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
یعنی میخواد گرون بشه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۲۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
صبح بخیر امتحان تموم شد قلم ها بالا!!!!!!!!!!!
-
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
این نظریه اگر اجرایی شود یکی از بهترین کارهایی که می بایست زودتر از این اجرا می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
اقااین درسته که به هرفردایرانی یارانه بنزین تعلق بگیره چه ماشین داسته باشه یا نداشته باشه اگه برحسب ماشین باشه خوب ازمابهترون به تعدادخانواده ویابیشترماشین دارن وبیشتراستفاده میکنن تایه خونواده تک ماشینی ویابی ماشین
آخرین اخبار