امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بصیرت و دشمن شناسی از ویژگی‌های مهم بسیج است گفت: پاسداری از نظام جمهوری اسلامی، انقلاب و تکریم از خون پاک شهدا، یک ضرورت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه زنجان به سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص)اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام الگوی کامل و جامع در همه ابعاد برای انسان‌ها به شمار می‌آید و باید به سیره ایشان و اهل بیت(ع) در زندگی فردی و اجتماعی خود مراجعه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: هدف از بعثت پیامبر اکرم(ص)، رساندن اخلاق به کمال بود، انسان در همه مراحل زندگی نیازمند اخلاق و اخلاقیات است که متاسفانه در جوامع کنونی به دلیل شرایط اجتماعی و زندگی صنعتی اخلاقیات از بین رفته است.

امام جمعه زنجان به پنجم آذر 1358 سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام راحل اشاره کرد و گفت: آینده‌نگری امام راحل، موجب تشکیل بسیج جهت حفاظت از نظام، انقلاب و گسترش این تفکر در کشورهای مختلف شد.

وی افزود: بسیج مردمی، امروز به نجات مردم در کشورهایی چون یمن، عراق و سوریه آمده است و موجب افتخارآفرینی نیروهای مردمی در این کشورها شده ‌است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه به ویژگی‌های بسیج اشاره کرد و افزود: از ویژگی‌های بسیج می‌توان به بصیرت و دشمن شناسی اشاره کرد، بسیج دیروز در جبهه حضور داشت و امروز در عرصه‌های محرومیت‌زدایی، فرهنگی  جهادی حضور دارد.

امام جمعه زنجان بر لزوم پاسداری از نظام و انقلاب و تکریم از خون پاک شهیدان اشاره کرد و گفت: امروز انقلاب در حرکت است و روز به روز بر ابعاد آن افزود می‌شود که در کنار آن دشمنی‌ها نیز افزایش می یابد.

وی به سالروز ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: یکی از کسانی که توسط دشمنان ناجوانمردانه به شهادت رسید و انسانی با اخلاق و ویژگی‌های اخلاقی بسیار بزرگ بود شهید مجید شهریاری از فرزندان این استان است.

وی در پایان با اشاره به روز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین گفت:ملت ایران همواره در کنار مردم فلسطین تا نابودی اسراییل ایستاده است.

انتهای پیام/ن

 

خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.