رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان همدان گفت: در مجموع در استان 27 هزار دانش‌آموز پایه 6 از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند می‌شوند.

ارائه خدمات دندان‌پزشکی به دانش‌آموزان همدانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بهروز صدیق، رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان همدان به آغاز انجام عمل وارنیش فلورایدتراپی بر روی دندان‌های دانش‌آموزان هدف اشاره کرد و افزود: مراسمی برای این منظور در تمام شهرستان‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه 15 مهر ماه عمل وارنیش فلورایدتراپی بر روی دانش‌آموزان هدف آغاز شد، گفت: امسال سال چهارم اجرای طرح را داریم که به هفت مرحله رسیده است.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان همدان به اجرای 2 مرحله عمل وارنیش فلواریدتراپی اشاره کرد و افزود: مرحله هشتم تا سال چهارم انجام خواهد شد.

صدیق ادامه داد: برای دانش‌آموزان پایه اول تا ششم نه تنها عمل وارنیش فلورایدتراپی انجام می‌شود بلکه آموزش بهداشتی، معاینه و در صورت لزوم ارجاع به مراکز درمانی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه 30 کاردان در حوزه دندان‌پزشکی طی امسال جذب می شود، گفت: این کاردانان با معاینه دندان‌های دانش‌آموزان، اگر دندانی مشکل داشته باشد به مراکز بهداشتی درمانی ارجاع می‌دهند که در حد خدمات سطح 2 برای آنها انجام گیرد و اگر نیاز به کار تخصصی بود به متخصص ارجاع داده می‌شود و دیگر در حیطه کار معاونت بهداشتی نیست.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه این کاردان‌ها پس از 2 ماه دوباره دندان‌های دانش‌آموزان را معاینه می‌کنند تا کار درمانی روی دندان‌های آنها صورت گرفته باشد، گفت: در مراکز بهداشتی درمانی هماهنگ شده تا اقدامات بر روی دندان‌های دانش‌آموزان هدف مورد توجه باشد.

صدیق با اشاره به اینکه در مراکز روستایی تمام اقدامات دندان برای دانش‌آموزان روستایی با دفترچه روستایی رایگان است، افزود: در سطح شهر برای دانش‌آموازن پایه 6 گروه هدف با دفترچه بیمه 30 درصد فرانشیز دریافت می شود.

وی تاکید کرد: هماهنگ شده برای کسی نه دفترچه دارد و نه بضاعت مالی برای پرداخت 30 درصد، اقدامات دندانپزشکی رایگان انجام شود، گفت: این موضوع در سیستم تعریف شده و تنها هدف ما خدمت‌رسانی بهتر است.

انتهای پیام/ب

ارائه خدمات دندان پزشکی به دانش آموزان بی بضاعت در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.