با همکاری تشکل زیست محیطی قلم در عرصه ای به مساحت یک هکتار از مناطق حفاظت شده دنای شرقی نزدیک به سه هزار بادام وحشی کاشته شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ خشکسالی های اخیر  و آتش سوزی ها باعث شده است  تعداد زیادی از درخت و درختچه های منابع ملی کهگیلویه وبویراحمد که روزی از آن به عنوان سرزمین رودهای خروشان و جوشان  یاد می شد طی چند ساله اخیر خشک و نابود شوند.

احیا و و حفظ زیست بوم ها , یکی از اصول اساسنامه تشکل های زیست محیطی در استان بشمار می رود که  به منظور جبران بخش کوچکی از درخت های خشک شده ,کاشت بذر گونه های بومی در  مناطق  حفاظت شده و آزاد استان در دستور کار تشکل ها قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش توسط گروه تشکل زیست محیطی قلم,در حرکتی خود جوش و مردمی با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان , در عرصه ای یک هکتاری از منطقه حفات شده دنای شرقی حدود سه هزار بذر بادام وحشی کاشته شد.

منطقه حفاظت شده دنا  یکی از زیستگاه های اصلی درخت بلوط است که در چند سال گذشته عوامل طبیعی و انسانی باعث از بین رفتن بخش عظیمی از جنگل های بلوط زاگرس شده و چنین طرح هایی با  دوهدف فرهنگسازی و احیای جنگل انجام می گیرد.

انتهای پیام/غ

 احیای جنگل های دنا

برچسب ها: خشکسالی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.