رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در یک کنفرانس تلفنی با سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان اعلام کرد که کشورش برای آوردن صلح در افغانستان سرگرم مذاکرات جدی است.

ترامپ: مشغول مذاکرات جدی در روند صلح افغانستان هستیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در یک کنفرانس تلفنی با سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان اعلام کرد که کشورش برای آوردن صلح در افغانستان سرگرم مذاکرات جدی است.

دونالد ترامپ بیان داشت: به نظر می‌رسد مردم افغانستان از جنگ خسته شده‌اند. وی افزود که آمریکا در حال حاضر سرگرم مذاکرات صلح حکومت افغانستان با گروه طالبان است اما نمی‌داند که این مذاکرات به نتیجه خواهد رسید یا خیر.

پس از آن، رئیس جمهور آمریکا در ایالت فلوریدای این کشور به خبرنگاران گفت: «ما اکنون در حال مذاکرات بسیار جدی در افغانستان هستیم که شاید بسیاری مردم در مورد آن چیزی ندانند، این بار اول خواهد بود. ببینیم که چه اتفاق می‌افتد، اگر موفق شود، یک مساله بسیار بزرگ خواهد بود و از آن خرسند خواهم شد.»

دونالد ترامپ این اظهارات را در حالی مطرح کرد که در تاریخ ۲۹ عقرب/ آبان سال جاری، دور دوم سفر زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا برای صلح افغانستان به کابل و کشورهای منطقه به پایان رسید.

خلیلزاد در جریان این دو سفر ضمن دیدار با سران دولت های افغانستان، پاکستان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر، با نمایندگان طالبان در قطر نیز دیدار کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار