رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد در دوازدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد از افزایش کنترل و بازرسی‌ها در دو شیفت صبح و بعدازظهر برای مقابله با هر گونه تخلفات احتمالی خبر داد.

صادق قادری رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در هشت ماهه سالجاری ۱۳ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی صورت گرفته که در مقایسه با سال گذشته، حجم بازرسی‌ها ۱۲ درصد افزایش و حجم پرونده‌های تشکیل شده در مدت مذکور به ۹۱۰ مورد رسیده که در مقایسه با ۷۰۶ پرونده سال قبل حدودا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی  همچنین  با اشاره به رشد کیفی ارزش ریالی پرونده اشاره کردند و افزود: ارزش ریالی پرونده‌های ۸ ماهه سال ۹۶ به میزان ۸۸۴ میلیون ریال بوده که این رقم در ۸ ماهه سال ۹۷ به میزان ۱۵۶۰۰ میلیون ریال رسیده و رشد ۱۸ برابری داشته است.

قادری تصریح کرد: بیشتر تخلفات صنفی صورت گرفته در شهرستان مربوط به گران فروشی، احتکار و عدم درج قیمت‌ها است.

در ادامه قادری گفت: سهمیه آبان ماه کالا‌های تنظیم بازار شهرستان به میزان ۲۵ تن شکر، ۲۱ تن گوشت قرمز منجمد و ۲۴ تن برنج بوده که از این میزان ۲۱ تن گوشت قرمز به همراه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز گرم توزیع شده، همچنین برای ۱۶ تن برنج و شکر نیز مباشر معرفی شده و در روز‌های آینده در سطح شهر توزیع خواهد شد.

وی افزود: هشت تن برنج تنظیم بازار نیز از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع خواهد شد.

قادری در پایان اظهار کرد: هر هفته لیستی از نیاز‌های شهرستان در حوزه کالا‌های اساسی تهیه و برای اعلام نیاز به جهاد کشاوری ارسال میگردد. ایشان اعلام کردن به منظور اطلاع مردم شهرستان قبل از توزیع کالا‌های تنظیم بازار از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها اطلاع رسانی لازم صورت میگرد شد.

شجاعی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری مرتب جلسات و اقدامات صورت گرفته در راستای مسائل و موضوعات بازار، بر لزوم توجه به معیشت افراد کم در آمد خصوصا کارگران و کارمندان در این برهه از زمان و تحریم‌های ظالمانه دولت‌های استعماری تاکید نمودند. ایشان در این جلسه بر بررسی موشکافانه مسائل بصورت تخصصی و تفکیک بخش‌ها تاکید کردن و خواستار گزارش اقدامات این موضوع در جلسات اتی شدند.

انتهای پیام / س خ

ثبت بیش از ۹۰۰  پرونده تخلف صنفی در مهاباد

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.