سرلشکر باقری در پیامی گفت: بدون تردید دفاع مقدس شناسنامه ایمان، رشادت، بصیرت، ایثار، عزت و غیرت ملت ایران است.

دفاع مقدس شناسنامه غیرت ملت ایران استبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  امروز شنبه 3 آذرماه در پیامی به دومین جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» گفت: بدون تردید دفاع مقدس شناسنامه ایمان، رشادت، بصیرت، ایثار، عزت و غیرت ملت ایران است.

 در پیام سرلشکر محمد باقری که توسط علی اصغر جعفری رییس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس قرائت شد، آمده است: برگزاری دومین دوره جشنواره ملی فانوس ویژه تولیدات هنری و سینمایی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان های کشور را آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به فال نیک می گیرم.

در این پیام آمده است: امیدوارم به فضل الهی و با درک درست مسوولیت به ویژه در این برهه حساس و سرنوشت ساز از سوی فرهیختگان وهنرمندان مومن و بصیر شاهد نظام بخشی و شکل گیری نهضتی فراگیر و گسترده برآمده ازعشق و ایمان، شجاعت و بصیرت، حق شناسی و حق گویی در معرفی ارزش ها و فداکاری ها، رشادت ها و حماسه آفرینی فرزندان رشید ملت ایران در برابر نظام سلطه در هشت سال حماسه و ایثار، فداکاری و شهادت طلبی نسل جوان برآمده از فرهنگ دفاع مقدس در قامت مدافعان حرم و جبهه مقاومت در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی باشیم.

در پیام رییس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان شد: نهضتی بزرگ از چهار دهه شور و شعور، مقاومت و ایستادگی، مبارز و مجاهدت، عدالتخواهی و ظلم ستیزی ملت ایران که اوج آن در دفاع مقدس تجلی یافت، بدون تردید دفاع مقدس شناسنامه ایمان،رشادت، بصیرت، ایثار، عزت و غیرت ملت ایران است.

در ادامه این پیام ابراز شد: دفاع مظلومانه اما مقتدرانه و مخلصانه در کوران حوادث و هجمه های بی امان نظام کفر و سلطه بر ضد انقلاب اسلامی فراتر از شکست دشمنان، حفظ تمامیت سرزمینی، کرامت و عزت ملی، مکتبی را بنا نهاد که امروز شکل گیری جبهه مقاومت اسلامی و پیروزی های شگرف مجاهدان راه الهی در فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، افغانستان و دیگر سرزمین های اسلامی و بیداری مستضعفان دنیا، جوانه های برآمده از آن دوران نورانی و مدرسه عشق و ایمانی است که امام خمینی(ره)بانی و مقتدای آن بود.

سرلشکر محمد باقری در ادامه پیام خود آورده است: فرصت را غنیمت می شمارم و به تاسی از فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه ای به هنرمندان بصیر و شجاع ایران اسلامی شرکت‌کننده در دومین جشنواره ملی فانوس عرض می کنم که باید نهضت بزرگ و صد برابری ابلاغ پیام بهجت و بشارت آفرین ایمان، ایثار، دلدادگی، مجاهدت وشکست ناپذیری ایران و امت اسلام به ویژه ملت ها و مجاهدان گمنام اما سرفراز جبهه مقاومت ضد کفر با بهره گیری از تمامی ظرفیت های هنری و رسانه ای با نشاط تر، گسترده تر و نظام تر از گذشته برای مخاطبان علاقه مند تشنه معارف اسلامی و مظلومان و مبارزان با استکبار و صهیونیسم جهانی به راه اندازیم و با اتکا به نصرت الهی نقشه جامع استکبار را برهم بزنیم.

در خاتمه این پیام اضافه شد: برخود لازم می دارم از تلاش و اهتمام ادارات کل استان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دست اندرکاران دومین جشنواره ملی فانوس و همکاری و همراهی شایسته استاندار، دستگاه ها و هنرمندان و مردم شهیدپرور استان هرمزگان در برگزاری شایسته این دوره از جشنواره صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

گفتنی است دومین جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» با رویکرد تولید آثار فاخر حوزه دفاع مقدس توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور تولید و حمایت است و در شش بخش نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، برنامه ‌های رادیویی و تلویزیونی و بخش آزاد و نگاه ویژه را شامل می شود.

این جشنواره فانوس امسال در شش بخش نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، برنامه ‌های رادیویی و تلویزیونی و بخش آزاد و نگاه ویژه را شامل می شود. بخش نگاه ویژه جشنواره به پوستر مدافعان حرم مربوط است و بخش آزاد نیز آثار هنرمندان خودجوش را مورد داوری قرار می دهد.

یک هزار و ۷۳۱ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، عنوان کرد: در بخش نمایش ۱۰۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده که ۴۰ اثر به بخش مسابقه راه یافت.

مراسم پایانی دومین جشنواره ملی هنری و سینمایی «فانوس» با تجلیل از ۴۴ اثر جمعه شب در سالن اجتماعات شهرک گاز بندرعباس درحال برگزاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار