رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز دوشنبه هفته جاری رگبار باران، رعد و برق و باد شدید برخی نقاط نیمه شمالی و نوار غربی استان را فرا خواهد گرفت.

علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، : براساس خروجی آخرین نقشه‌های پیش یابی، با فعالیت سامانه بارشی روز دوشنبه پنجم آذر در برخی نقاط نیمه شمالی و نوار غربی سیستان و بلوچستان، شرایط برای رگبار ملایم تا متوسط با بارش حدود یک تا پنج میلی متر، گاهی رعد و برق و باد شدید لحظه‌ای فراهم است.

وی با بیان اینکه میزان بارش در ارتفاعات تا ۱۰ میلی متر نیز پیش بینی می‌شود، ادامه داد: وزش باد شدید با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت در زاهدان و سایر نقاط مرکزی سیستان و بلوچستان در این روز رخ می‌دهد که در برخی نواحی سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: مهرستان با کمینه دمای ۷.۴ درجه و راسک با ۳۰.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های این استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هفته گذشته فعالیت سامانه بارشی سبب آبگیری برخی رودخانه‌های مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان شد و شهرستان خاش با ۱۰ میلی متر بارندگی در منطقه کوشه بیشترین سهم بارندگی‌ها را به خود اختصاص داد.

 

انتهای پیام/ی

 

کاهش دما در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار