ابراهیم رضایی نسبت به حذف یادداشت علی علیزاده در نقد اخیر مسیح علینژاد توسط اینستاگرام واکنش نشان داد.

مخابره تصاویر فلاکت و بدبختی جهان سوم، اصل نانوشته رسانه‌های غربیبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرای تجاوز یک فرد سابقه دار به همراه دو همدست دیگرش به چند نوجوان شوشتری، به مباحث پر سر و صدای دو روز اخیر در رسانه‌ها و فضای مجازی تبدیل شده است. علی علیزاده تحلیگر سابق  بی‌بی‌سی، در صفحه اینستاگرام خود نسبت به پست مسیح علی‌نژاد مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران درباره ماجرای تجاوز فوق، واکنش نشان داد و یک یادداشت را در صفحه اینستاگرام خود، به اشتراک گذاشت.

ظاهرا، این پست علی علیزاده توسط اینستاگرام حذف شده است و دلیل آن مشخص نیست. ابراهیم رضایی، سیاستمدار مشهور کشورمان نسبت به حذف این یادداشت علیزاده در نقد مسیح علینژاد واکنش نشان داد و پستی در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.

وی در این پست نوشت: «تصویر بالا مربوط به یادداشت اخیر علی علیزاده در نقد مطلب اخیر مسیح علینژاد است. گرچه حرف علیزاده منطقی و منطبق بر قواعد و حقوق ارتباطی است اما اینستاگرام بدون هیچ دلیلی پست علیزاده را حذف کرده است. چرا؟ یک اصل نانوشته در میان رسانه‌های غربی وجود دارد که معتقد است از جهان سوم تنها باید تصاویر فلاکت و بدبختی مخابره شود. به همین خاطر است که در رسانه‌های آن‌ها از زلزله کرمانشاه و حوادث مشابه یک "جهنم" نشان داده می‌شود اما از کنار طوفان و آتش‌سوزی‌های آمریکا به راحتی عبور می‌کنند. به همین خاطر است که برخورد پلیس ایران با چند جوان به طرز شدیدی بازتاب داده می‌شود اما آدم‌کشی پلیس آمریکا نادیده گرفته می‌شود. به همین خاطر است که انسداد توئیتر و فیسبوک در جریان اعتراضات لندن توجیه می‌شود اما فیلتر تلگرام در اغتشاشات ایران عجیب نشان داده می‌شود، به همین خاطر بی‌بی‌سی معترضان لندن را آشوبگر و معترضان تهران را معترض می‌خواند. به همین خاطر است که فیلم ندا آقاسلطان در کمتر از چند ماه بیش از یک میلیارد بار در یوتیوب دیده می‌شود اما کسی سراغی از محمد الدوره فلسطینی که در آغوش پدرش هدف تیر صهیونیست‌ها قرار گرفت، نمی‌گیرد یا رزان النجار، پرستار فلسطینی که با گلوله تک تیرانداز اسرائیلی به شهادت رسید، یا کودک یمنی که با بمب غربی شهید شد... طبق کنوانسیون حقوق کودک، نمایش تصاویر غیر اخلاقی کودکان ممنوع است اما این قوانین فقط در خاک آمریکا اعتبار دارد و وقتی به ایران می‌رسد، ماجرا فرق می‌کند. جمهوری اسلامی ایران درگیر جنگ نرم همه‌جانبه، پیچیده و هوشمند است و طرف مقابل برای به زانو درآوردن ایران از هیچ اقدامی حتی انتشار تصاویر منزجرکننده کودکان ابایی ندارد. مراقب باشیم گلوله تفنگ پنهان دشمن را فراهم نکنیم.

مخابره تصاویر فلاکت و بدبختی جهان سوم، اصل نانوشته رسانه‌های غربی

مخابره تصاویر فلاکت و بدبختی جهان سوم، اصل نانوشته رسانه‌های غربی


بیشتر بخوانید: واکنش علیزاده به انتشار تصاویر تجاوز به کودکان شوشتری در صفحه مسیح علینژاد+عکس


انتهای پیام/

واکنش ابراهیم رضایی به حذف پست علیزاده در انتقاد مسیح علینژاد توسط اینستاگرام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار