شبکه آمریکایی الحره، فعال در حوزه عراق در اقدامی فرقه گرایانه ۳۴ کارمند شیعه‌ی خود را پس از ماه‌ها اعمال فشار علیه آنان برای در پیش گرفتن رویکرد ضد ایرانی و ضد گروه‌های مقاومت عراقی از کار برکنار کرد.

اقدام فرقه گرایانه یک شبکه تلویزیونی آمریکایی در برکناری ۳۴ کارمند شیعهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه ماهواره‌ای العهد عراق، ­یک شبکه آمریکایی که در حوزه عراق فعالیت می‌کند، در اقدامی فرقه گرایانه ۳۴ کارمند شیعه مذهب خود را پس از ماه‌ها اعمال فشار علیه آنان برای در پیش گرفتن رویکرد ضد ایرانی و ضد گروه‌های مقاومت عراقی از کار برکنار کرد.

به گزارش محمد محسن خبرنگار شبکه ماهواره‌ای العهد عراق، تردید‌ها در خصوص رویکرد خصمانه و شیوه مستقیم تهاجمی واشنگتن در عراق به پیشگامی رسانه‌های آمریکایی، شدت یافته است و این تردید‌ها با اقدام سیاسی فرقه گرایانه شبکه ماهواره‌ای "الحرة- عراق" در تعامل با کارمندان عرب خود در حال تبدیل شدن به یقین است.

اخیرا مدیریت شبکه "الحرة- عراق" و رادیو "سوا" که از واشنگتن پخش می‌شوند، اقدام به برکناری ۳۴ کارمند بر اساس معیار‌های فرقه‌ای کرده است، این افراد شامل مجریان برنامه‌ها و تهیه کنندگانی می‌شود که سنوات خدمت آن‌ها حدودا به ۱۳ سال می‌رسد و با کارمندانی از مصر و اردن جایگزین شده اند که از امور مربوط به عراق اطلاعات چندانی ندارند.

به نظر می‌رسد این رویکرد خصمانه از زمان آغاز به کار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آغاز شده است که تلاش می‌کند همه اقداماتش مستقیم باشد. اما طبق اطلاعات و آمار‌های اخیر، برنامه ریزی‌ها برای اجرای این سیاست خصمانه در یک فضای آرام و بی سر و صدا صورت می‌گیرد.

خبرنگار افزود، گزارش‌های رسانه‌ای بیانگر این است که برکناری ۳۴ کارمند شبکه الحرة که اغلب آنان از شیعیان بوده اند، نتیجه رویکرد "آلبرتو فرناندز" و معاون او "نانت بوران" است که در سال ۲۰۱۷ به عنوان مسئول شبکه NBN -که از شبکه الحره و رادیو سوا پشتیبانی می‌کند- انتخاب شدند.

سیاست این دو نفر، بر مد نظر قرار دادن رویکرد‌ها و منافع اسرائیل استوار است و آن‌ها تلاش می‌کنند تا همزمان با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، با فراهم کردن زمینه در داخل شبکه الحره، جنگ تبلیغاتی را علیه این کشور هدایت کنند. از این رو کارمندانی در این شبکه به خدمت گرفته می‌شوند که با اقدامات فرناندز برای محقق ساختن این هدف همسو و تابعیت کشور‌هایی را داشته باشند که با سیاست‌های خصمانه آمریکا همخوانی و تعامل بیشتری دارند.

خبرنگار شبکه العهد در پایان گفت، تحولات اخیر و اقدامات فرقه گرایانه شبکه الحرة در به خدمت گرفتن کارمندان خود با واکنش‌های کارمندان این شبکه در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. آنان برکناری خود را نتیجه نهایی اعمال فشار‌های چند ماهه برای در پی گرفتن سیاست‌های خبری از قبیل: استفاده از عبارت "نیرو‌های شبه نظامی بسیج مردمی"، مبالغه در نقش ایران در عراق و هتک مقدسات از طریق پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیونی می‌دانند. اقدام اخیر شبکه الحرة در برکناری ۳۴ نفر از کارمندان شیعه مذهب خود که غالبا دارای تفکرات لائیک نیز بودند، بیانگر مبارزه واشنگتن با هر جریان و طیف عراقی است که با منافع آن در تعارض باشد.

انتهای پیام/

اخراج ۳۴ کارمند شیعه در اقدام فرقه گرایانه آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار