در ۶ ماهه نخست امسال، حدود ۲ هزار بیمار خارجی در بیمارستان نمازی شیراز خدمات درمانی دریافت کردند.

پذیرش حدود 2 هزار بیمار خارجی در بیمارستان نمازی شیرازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد حسین زاده رئیس بیمارستان نمازی شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه بیمارستان نمازی در زمینه‌های مختلف اعم از علمی، درمان و پژوهشی خدمات ارزشمندی به بیماران ارایه میدهند، گفت: بیمارستان نمازی به دلیل انجام امور آموزشی و پژوهشی و وجود پزشکان ماهر در دنیا مطرح و به عنوان یک بیمارستان بین المللی،  شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۵۱ پیش از فوت مرحوم نمازی وقف نامه‌ای تنظیم و بر اساس آن بیمارستان نمازی با این نیت که منافع حاصل از بیمارستان در اختیار عموم قرار بگیرد در اختیار مسؤولین وقف قرار گرفت، گفت: در دهه ۶۰ تخت‌های بیمارستان نمازی به ۶۰۰ تخت افزایش و هم اکنون دارای هزار تخت است.

حسین زاده افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسؤولیت مدیریت تأمین نیرو و تأمین مالی را بر عهده دارد که کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، امور مهاجران و تمامی سازمان‌هایی که افراد کم بضاعت را تحت پوشش دارند از خدمات بیمارستان استفاده می‌کنند.

رئیس بیمارستان نمازی شیراز ادامه داد: بنیاد خیریه بیمارستان نمازی نیز پس از اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسؤولیت بیمارستان را برعهده گرفت راه اندازی شد و با همت خیرین اقدامات خوبی انجام شد که افزایش تخت‌های بیمارستانی از جمله آن‌ها است.

وی گفت: در یک سال گذشته خیران حوزه سلامت حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بیمارستان نمازی شیراز مساعدت مالی کردند، اما نیاز بیمارستان بیش از این رقم‌ها است.

رئیس بیمارستان نمازی اظهار داشت: در بخش‌های مختلف رادیولوژی که ویژه بیماران سرطانی است پارسال یکی از خیران یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بیمارستان کمک کرد و خیران دیگری نیز ۷ دستگاه دیالیز به بیمارستان اهدا کردند که موجب افزایش این دستگاه‌ها به ۲۵ مورد رسید.

حسین زاده با اشاره به اینکه در ماه ۶۰۰ تا ۷۰۰ بیمار از شیراز یا استان‌های مجاور به بیمارستان نمازی منتقل می‌شوند، اظهار داشت: جراحی فوق تخصصی قفسه سینه، عروق، قلب، ارتوپدی کودکان، مغز و اعصاب، صرع، پیوند مغز و استخوان و... در بیمارستان نمازی شیراز انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان نمازی شیراز ادامه داد: بیمارستان نمازی ۷۵ هزار متر مربع مساحت دارد که تا کنون ۳۰ هزار متر مربع آن بازسازی شده است و ۴۵ هزار متر مربع آن نیاز به بازسازی دارد.

حسین زاده گفت: برای بازسازی ۱۵ اتاق عمل بیمارستان حدود ۳۰ میلیارد تومان و برای نصب دستگاه ام ار‌ای و تکمیل پروژه ساختمانی رادیولوژی ۳ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

وی تاکید کرد: برای سرمایه‌گذاری تأمین دستگاه آنژیوگرافی اگر خیری متقبل شود، استقبال می‌کنیم.

حسین زاده از پذیرش تعداد هزار و ۷۵۲ هزار بیمار خارجی در ۶ ماهه نخست سال جاری در این بیمارستان خبر داد و افزود: تعداد ۷۷۴ بیمار در ۳ ماهه اول و تعداد ۹۷۸ بیمار در ۳ ماهه دوم امسال از خدمات درمانی بیمارستان نمازی شیراز بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: تعداد مراجعه کنندگان در هر ماه به صورت میانگین ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار بستری داریم.

حسین زاده اظهار داشت: در هر ماه هزار و ۵۷۰ عمل در بیمارستان نمازی انجام می‌شود که تعداد زیادی از بیماران ما افرادی هستند که در بیمارستان‌های دیگر پذیرش نشده و به نمازی ارجاع داده شده اند.

مدیر بیمارستان نمازی شیراز نیز با بیان اینکه باید به نحوی کمبود هزینه‌های بیمارستان از طریق خیرین برطرف شود، گفت: مبلغ معوقه مالی بیمارستان بالا بود، اما بیمه‌ها بدهی خود را پرداخت کردند و مبلغ معوقه معقول‌تر شد.

مهدی ماهر در خصوص بیمارستان نمازی ۲ یادآور شد: بیمارستان نمازی ۲ با صلاحدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مؤسسه دیگری با عنوان محمد رسول الله سپرده شده است.

وی بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۷۷۴ بیمار خارجی و در شش ماهه دوم نیز ۹۷۸ مراجعه خارجی به بیمارستان داشته‌ایم که البته ظرفیت فعلی ما این تعداد است، اما امکان جذب بیشتری از بیماران را در صورت تأمین هزینه‌ها داریم.

مدیر بیمارستان نمازی شیراز با اشاره به اینکه ۳۰ درصد بیماران از استان‌های دیگر به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه می‌کنند، گفت: ما خدمات به بیماران ارائه می‌کنیم، اما سرانه درمانی آن‌ها در استان خودشان هزینه می‌شود، این مسئله را دکتر ایمانیه در سطح وزارت هم پیگیری کرد، اما حل نشده است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار