مدیر شبکه جهانی سحر گفت: جشنواره فیلم «مقاومت» باید بتواند بر جریان تولید آثار سینمایی در جهان تاثیر بگذارد.

علیرضا سلیمانی زاده مدیر شبکه جهانی سحر در گفتگو حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،با تاکید بر اینکه باید در دیپلماسی کشور بخش مهمی را برای ترویج فرهنگ و ارزش‌های ایرانی اسلامی داشته باشیم،اظهار کرد: در عصر حاضر نمی‌توانیم روی جریان رسانه‌ای غالب که اصحاب زر و زور و تزویر آن را اداره می‌کنند، تکیه کنیم و باید با استفاده از رسانه‌ها و ظرفیت‌های خود با این جریان مقابله کنیم.

وی با اشاره به قدرت ایران در مقابله با جریان اصحاب قدرت گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک گفتمان در دنیا ایجاد و همین امر باعث شد بسیاری از کشور‌های مستقل که با قدرت‌های استعماری درگیر بودند به این نتیجه برسند که خودشان باید رسانه‌های خود را داشته باشند و لبنان، فلسطین و چند کشور دیگر منطقه رسانه‌های اختصاصی تاسیس کردند.

مدیر شبکه جهانی سحر بیان کرد: اکنون که بیش از سه دهه از انقلاب ما می‌گذرد صدای متفاوتی در دنیا شنیده می‌شود و دیگر چیزی قابل سانسور نیست. اکنون اتفاقات مثبت مثل راهپیمایی اربعین و یا اتفاقات منفی مثل نسل کشی‌ها و جنگ‌ها قابل پوشش و اطلاع رسانی هستند که در غیر اینصورت جنگ‌های رژِیم غاصب اسرائیل علیه لبنان و فلسطین و جنگ در یمن در بایکوت خبری باقی می ماند.

وی با اشاره به بهره گیری از ساختار‌های قدرتمندتر و تاثیرگذارتر رسانه‌ای تصریح کرد: غیر از رسانه‌هایی که به پوشش اخبار می‌پردازند با ساختار‌های دیگری نیز می‌توان مردم را همراه کرد. مردم به طور طبیعی از ۲ ساختار قصه گویی و مستند (که نوعی واقع نمایی است) تاثیر می‌گیرند. بیننده با تماشای مستند اطمینان دارد که دروغی در کار نیست همچنین اخیرا با ترکیبی از ویدیوکلیپ‌ها هم می‌توان تاثیر زیادی بر مخاطب گذاشت و این سه ساختار حرف اول را در دنیای امروز می‌زنند.

سلیمانی زاده برپایی جشنواره‌های هنری را نیز راهی برای ارتباط با جهان دانست و یادآور شد: جشنواره فیلم مقاومت نیز از این حیث که به مستند و آثار سینمایی اهتمام دارد، می‌تواند نه تنها در ایران بلکه در کشور‌های دیگر مورد اقبال واقع شود و اگر این جشنواره خوب معرفی شود و کار‌های فاخر در آن حضور یابد ظرفیت جهانی شدن دارد.

وی با اشاره به تاثیر شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب گفت: اگر خلاصه و چکیده‌ای از فیلم‌ها و مستند‌های حاضر در جشنواره فیلم مقاومت در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود در جلب توجه جهانی به این آثار موفق خواهد بود.

مدیر شبکه سحر اضافه کرد: ظرفیت جشنواره فیلم مقاومت را ابتدا باید به مخاطبان آثار معرفی کنیم تا مخاطب آن‌ها را ببیند و آمار بازدید بالای آثار در دنیا دیده شود در این صورت برای دیدن اصل اثر و حضور در جشنواره هم اقبال به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم مقاومت باید سراغ ساختار‌های مختلف برای دریافت آثار برود، اظهار کرد: تا چندی پیش مراکز تولید محصولات سینمایی در دنیا محدود بود و فقط کمپانی‌های بزرگ آثار را تولید کرده و بقیه مصرف می‌کردند اما امروز در دنیای تعاملی امکان تولید برای همه فراهم است و باید درب جشنواره برای همه باز باشد همچنین از نظر ساختار هم نباید محدودیتی وجود داشته باشد تا هرکسی در هر فرمتی بتواند در این جشنواره حضور پیدا کند.

مدیر شبکه سحر گفت: باید بتوانیم علاقمندان را از همه نقاط جهان برای امر تولید در جشنواره شرکت دهیم در این صورت در وهله اول تولیدکننده‌ها جهانی خواهند بود و بعد وقتی تعداد محصولات زیاد شود راحت‌تر می‌توان آثار فاخر و جذاب را انتخاب کرد و با معرفی مجدد آن‌ها به دنیا می‌توان به بازخوردی مناسب  دست یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.