همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، دوره جدید مدرسه سینمایی روایت آغاز می‌شود.

دوره جدید مدرسه سینمایی روایت با مربی‌گری پرویز شیخ طادی آغاز می‌شودبه گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از فردا ۶ آذر، دوره جدید مدرسه سینمایی روایت آغاز می‌شود.

این دوره آموزشی فشرده در زمینه تخصصی «کارگردانی» با حضور حدود ۲۰ مستندساز از کشور‌های منطقه و با مربیگری پرویز شیخ طادی از کارگردانان سینمای ایران فعالیتش را آغاز می‌کند.

بخش آموزش جشنواره مقاومت به منظور تربیت و حمایت از استعداد‌های جوان فیلمسازی در سطح منطقه و در برخی کشور‌های هدف از طریق «مدرسه سینمایی روایت» در طول روز‌های برگزاری جشنواره اقدام به آموزش یک هفته‌ای تعدادی از نیرو‌های علاقمند به سینما و فیلمسازی (منتخب جوانان سینماگر از کشور‌های منطقه و جهان اسلام) می‌نماید. این مدرسه از سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و در هر دوره بین چهل تا پنجاه فیلمساز در این دوره‌ها شرکت داشته اند. تاکنون از طریق این مدرسه فیلمسازان زیادی دوره‌های آموزشی و تخصصی را گذرانده اند و تعدادی از آن‌ها اقدام به تهیه و ساخت مستند‌های از موضوعات منطقه‌ای داشته اند مدرسه‌ای که تاکنون بیش از ۲۷۰ هنرجو و مستندساز از کشور‌های مختلف منطقه‌ای از جمله: لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین، افغانستان، و... تربیت کرده است.

گفتنی است؛ پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف کشور همزمان با هفته گرامیداشت بسیج از امروز تا ۹ آذر به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار