مدیرکل صدا و سیمای فارس از درخشش حوزه فنی صدا و سیمای مرکز فارس در پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید تقی سهرابی با اشاره به اینکه حوزه فنی سازمان صدا و سیمای فارس با قدرت ماموریت‌های ملی را انجام می‌دهند، گفت: امروز همه مراکز ملی در اجلاس سراسری فناوری رسانه که سالانه برگزار می‌شود تلاش دارند تا موفقیت کسب کنند و علاوه بر جایگاه و موفقیت در این هماورد، توجه به مردم و مخاطب، دغدغه همه ما است.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به اینکه حوزه فنی، حوزه تکنیک و هنر است، افزود: تلفیق تکنیک و هنر از اقدامات حوزه فنی صدا و سیما است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان بر علیه کشور و تحریم ها، اضافه کرد: آنچه که صدا و سیما را سرپا نگه داشته و در سیگنال رسانی خدشه‌ای وارد نکرده، نیرو‌های انسانی متعهد و متخصصی است که در این سازمان حضور دارند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس تصریح کرد: امروز در زمینه‌های فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی، ماهواره و انتقال سیگنال از طریق زمین، پشتیبانی فنی، تاسیسات، سایر امور مربوط به انفورماتیک و آی تی و سایر حوزه‌های مربوط به معاونت فنی، استان فارس در کشور سرآمد است.
سید تقی سهرابی گفت: پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری از ۲۸ تا ۳۰ آبان ماه در تهران برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این اجلاس استان فارس در بخش ارزیابی موفق به کسب ۱۴ لوح تقدیر و برگزیده و ۳ تندیس در بخش پشتیبانی فنی صدا و تصویر، واحد فرستنده‌های رادیویی موج متوسط و طرح ابتکاری میکسر لمسی صدا شد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به اینکه حوزه HD و Full HD مربوط به حوزه فنی فارس می‌شود، اظهار کرد: منتظر تامین اعتبارات هستیم، زیرا باید کل تجهیزات تغییر یابد و از لحاظ دانش فنی مشکلی وجود ندارد.

سید تقی سهرابی با اشاره به اینکه شبکه‌های استانی HD نیستند، افزود: برای HD شدن کل چرخه شبکه از تولید، پخش، فرستنده‌ها از لحاظ تجهیزاتی باید قابلیت HD شدن را داشته باشد.

وی اضافه کرد: سازمان صدا و سیما در برنامه ریزی آینده خود آنچنان که در پروسه‌ای کمتر از ۱۰ سال توانست از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شود موضوع HD شدن شبکه‌ها در دستور کارش قرار دارد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: طرح میکسر صدا کاملا بومی و در مرکز فارس ساخته شده است.

سید تقی سهرابی تصریح کرد: این محصول فقط یک میکسر صدا نیست بلکه چندین محصول در قالب یک میکسر است.

وی ادامه داد: هزینه ساخت این محصول پایین‌تر از نمونه‌های خارجی است.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به اینکه این استان با توجه به امکانات و ظرفیت‌های نیروی انسانی قابلیت پوشش دادن ۲ شبکه را دارد، از راه اندازی شبکه ملی گردشگری یا شبکه ملی تاریخ خبر داد.

سید تقی سهرابی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سفر به فارس فرمودند: اگر به گردشگری توجه شود از سایر مقوله‌ها بی نیاز هستید.

وی افزود: عمل به دستورات مقام معظم رهبری فقط پخش فرمایشات ایشان نیست بلکه باید آن‌ها را عملیاتی کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس از رونمایی یک مستند بازساری شده به نام «نبرد اِدِسا» در عملیاتی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ ایران و یونان و زانو زدن والرین امپراطور یونان در مقابل پادشاه ایران است، خبر داد.

سید تقی سهرابی با اشاره به اینکه مکان‌های تاریخی از جمله تخت جمشید، دارابگرد، بیشاپور و پاسارگاد ظرفیت‌های استان است، گفت: رسانه باید خطوط قرمز خودساخته را با شجاعت کنار بزند و از ظرفیت‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/چ

درخشش حوزه فنی صدا و سیمای مرکز فارس  در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار