در جلسه امروز همچنين مقرر شد احداث بازارچه های صنايع دستی در بوستان‌ها به ويژه بوستان‌های جانمايی شده در بلوار پيامبر اعظم و ورودی های شهر از سوی معاونت عمرانی استانداری پيگيری شود.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، در ششمين جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که امروز سالن جلسات استانداری برگزار شد، اجرای طرح «هميار توليد ملی» که از پيشنهادات کارگروه هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی اين ستاد بود به تصويب رسيد.

سیدحسن رضوی دبير ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی با بیان اینکه هدف از اجرای اين طرح ترغيب و ترويج خريد کالای ايرانی از طريق دانش آموزان است گفت: اين طرح با مشارکت سازمان صنعت معدن و تجارت و آموزش و پرورش در مدارس ابتدايی اجرا می شود و در صورت موفقيت در کشور به اجرا در می آيد.

محمدجواد شاکر آرانی دبير کارگروه هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی در خصوص طرح‌های دیگری که در این جلسه به تصویب رسید،تصریح کرد: طرح جامع همکاری شرکت‌های آب، برق و گاز برای مديريت مصرف، برگزاری جشنواره تولید ملی و انتخاب فروشگاه حامی توليد ملی از ديگر پيشنهادات اين کارگروه بود که در جلسه امروز به تایید اعضا رسید.

وی اضافه کرد: فهرستی از کالاهای توليدی استان برای خانواده ها، ادارات و صنايع تهيه و در پايگاه اينترنتی سازمان صنعت معدن و تجارت استان قرار داده شده است.

سرپرست استانداری قم در اين جلسه با تاکيد بر اينکه استفاده از کالاهای توليدی استان و بعد کشور در اولويت همگان باشد،عنوان کرد: همه ذيحسابان و کارپردازان دستگاه‌ها بايد خريد کالاهای توليدی استان را در اولويت قرار دهند.

در جلسه امروز همچنين مقرر شد احداث بازارچه های صنايع دستی در بوستان‌ها به ويژه بوستان‌های جانمايی شده در بلوار پيامبر اعظم و ورودی های شهر از سوی معاونت عمرانی استانداری پيگيری شود.

در اين جلسه برخی مديران استان گزارشی از حوزه فعاليت خود بيان کردند که مهمترين آن ها، تشکيل کميته پيشگيری از تعطيلی واحدهای صنعتی در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، تصويب 110ميليارد تومان اعتبار ايجاد مشاغل روستايی در سال های 97و98 به سازمان جهاد کشاورزی، افزايش يک درصدی مصرف آب در قم با وجود افزايش 1.5درصدی مشترکين پس از اجرای طرح حاميان آب در مدارس و نصب 3هزار شير کاهنده مصرف آب در ادارات بود.

تخصيص حدود 9ميليارد تومان اعتبار به ايجاد مشاغل خانگی با اشتغال زایی برای 562نفر و اعلام موافقت سازمان ميراث فرهنگي برای پرداخت 15ميليارد تومان به قم علاوه بر مشارکت استانداری برای رونق صنايع دستی از دیگر محورهایی بود که نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در این جلسه بیان کردند.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح همیار تولید ملی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار