مدیرعامل خانه هنرمندان گفت:جایزه سرو را برای حمایت از هنرمندان در قید حیات در نظر گرفته ایم که در صورت تامین بودجه به ۳ هنرمند فرهیخته در سال اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران درباره رویکرد و فعالیت‌های این خانه اظهار کرد: من به مدت سه سال مدیرعامل خانه هنرمندان هستم، در تمام این سال‌ها تلاش کردیم که خانه هنرمندان از چالش‌های سیاسی دور باشد زیرا به نظر من در شان هنرمندان نیست که دست مایه انتخابات و یا جریان‌های سیاسی باشند.

وی افزود: همانطور که شاهد بودید در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری، عده‌ای از هنرمندان طرفداری و تبلیغ کردند و تعدادی از آن‌ها هم بعد‌ها اظهار ندامت کردند؛این موضوعی است که برای هنرمندان پسندیده نیست و نباید وارد این عرصه‌ها شوند.

مدیرعامل خانه هنرمندان با بیان اینکه شهرداری تنها نهاد حمایتی از خانه هنرمندان است، گفت: در تمام کشور‌های خارجی شهرداری‌ها از مراکز فرهنگی هنری حمایت می‌کنند. آقای حناچی خود از اهالی فرهنگ و هنر هستند و امید است در دوره ایشان حمایت‌های مثمرثمر از این خانه شود.

رجبی معمار با بیان اینکه امسال از وزارت فرهنگ و ارشاد تقاضای کمک مالی کردیم،گفت: آقای وزیر قول حمایت از خانه و انجمن‌های هنری را دادند.

وی ادامه داد: امسال اولین سالی بود که در ایام عید هم خانه هنرمندان دایر بود، با تمام مشکلات اقتصادی تلاش کردیم که از کیفیت برنامه‌ها اعم از نمایشگاه، کنسرت‌های موسیقی، اکران فیلم و... کاسته نشود.

مدیرعامل خانه هنرمندان ضمن اشاره به برپایی بیش از ۵۸ نمایشگاه، ۲۲ کنسرت موسیقی و... از ابتدای سال تاکنون گفت: به دنبال جذب اسپانسرهستیم و می خواهیم از مراکز و موسسات مالی کمک بگیریم، با توجه به اینکه انجمن‌ها زیرنظر ما هستند، خانه نسبت به آن‌ها نگاه حمایتی دارد و هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم.

وی در تشریح برنامه‌های آینده بیان کرد: از هفته آینده همایش ۱۰ روز با عکاسان در خانه برگزار می‌شود. همچنین جایزه تصویرسال برپا و در دهه مبارک فجر هم میزبان نمایشگاه تجسمی و صنایع دستی فجر خواهیم بود.

رجبی معمار افزود: هفتمین آئین«چراغ خاموشی نیست» به یاد هنرمندان درگذشته سال ۹۷، اسفندماه برگزار می‌شود البته برای حمایت از هنرمندانی که در قید حیات هستند هم جایزه سرو را در نظر گرفته ایم که در صورت تامین بودجه، در سال به ۳ هنرمند فرهیخته اهدا می‌شود.

در ادامه معاونین از عملکرد هر حوزه گفتند و کمک‌های مالی خانه هنرمندان شفاف سازی شد که طبق این آمار سالانه بین ۱ میلیارد تا ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان از جانب شهرداری به خانه اختصاص می‌یابد و ۵۰۰ میلیون از این هزینه مختص تماشاخانه ایرانشهر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم قول حمایت تا مبلغ ۲۰۰ میلیون را به خانه داده و انجمن‌های هنری از ابتدای سال تاکنون ۶ میلیون تومان به خانه پرداخت کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.