وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود درباره مسائل مختلف از جمله تنش اخیر میان مسکو و کی‌یف اظهارنظر کرد.

لاوروف: بر اهمیت پایبندی به توافق هسته‌ای ایران اتفاق‌نظر داریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ژان ایو لو دریان، همتای فرانسوی خود گفت: بر اهمیت پایبندی همگان به توافق هسته ای ایران اتفاق نظر داریم.

وی افزود: در خصوص حل بحران سوریه با تکیه بر قطعنامه‌های شورای امنیت توافق کردیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: مسکو در خصوص آزادی اقلیت‌ها در اوکراین نگران است و در اوکراین حقوق بشر نقض می‌شود. بر اساس توافق‌های مینسک، به راهکار توافقی درباره بحران اوکراین رسیدیم.

وی ادامه داد اوکراین مسبب حادثه‌ای بود که در تنگه کرچ رخ داد و به توقیف سه ناو اوکراینی توسط مرزبانان روس منجر شد.

وزیر خارجه فرانسه هم در این کنفرانس مطبوعاتی درباره حادثه مذکور گفت: نظامی سازی شدید دریای آزوف تنها به تشدید تنش‌ها منجر می‌شود.

روز یکشنبه در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف  (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان آنها را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، برجام ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار