حماس با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم‌ کردن سفر رئیس‌جمهور چاد به فلسطین اشغالی، از کشورهای اسلامی خواست راهبرد خطرناک عادی‌سازی روابط با اسرائیل را متوقف کنند.

حماس سفر رئیس‌جمهوری چاد به سرزمین‌های اشغالی را به‌شدت محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه قدس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی بیانیه‌ای سفر رئیس‌جمهوری چاد به سرزمین‌های اشغالی را به‌ شدت محکوم کرد.

در بیانیه حماس آمده است: «ما نشستهای سیاسی برخی از کشورهای اسلامی و عربی با مقامات اسرائیلی را تأیید نمی‌کنیم و قویاً دیدار رئیس‌جمهوری چاد را نیز محکوم می‌کنیم».

جنبش حماس همچنین ضمن تأکید بر رد عادی‌سازی روابط با اشغالگران، از همه کشورهای اسلامی خواست این راهبرد خطرناک را متوقف کنند.

اخیراٌ برخی از کشورهای منطقه در چارچوب طرح دولت آمریکا  برای حل‌وفصل مناقشه فلسطینی-اسرائیلی موسوم به «معامله قرن»، شروع به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده‌اند.

«ادریس دبی» نخستین رئیس جمهور چاد است که پس از 4 دهه قطع روابط، هفته اخیر به سرزمین‌های اشغالی سفر و با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. وی در دیدار با نتانیاهو وعده داد که دوره جدیدی از روابط را با اسرائیل پس از دهه‌ها قطع روابط ایجاد کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور چاد در سرزمین‌های اشغالی گفت: به زودی از دیگر کشورهای عربی دیدار خواهم کرد و برای سفر به قلب آفریقا نیز برنامه ریزی می‌کنم.

سخنگوی دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه مدعی شده بود که بحرین مقصد بعدی نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی است و این سفر مقدمه‌ یک امر مهم‌تر برای خاورمیانه است، اما چندی بعد این خبر تکذیب شد.

نتانیاهو ماه گذشته به کشور عمان سفر کرده بود که این سفر با انتقاد کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت روبرو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار