معاون برنامه ریزی پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت:۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های سراسر کشور هستند که به آن‌ها خدمات فرهنگی ارائه می‌شود.

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های کشور هستنددکتر امین متولیان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود:چند سالی است کهآسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از راهبرد‌های کلان حاکمیتی مد نظر نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

وی افزود: بیش از یکسال است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای تحت عنوان شورای اجتماعی شکل داده است.

معاون برنامه ریزی پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور خاطر نشان کرد:کتابخانه‌های عمومی صرفا یک مرکز اطلاع رسانی و ارائه امانت نیست بلکه مرکزی است برای ارائه خدمات فرهنگی, هنری و اجتماعی که می‌تواند در بهبود وضعیت اجتماعی نقش آفرینی داشته باشد.

متولیان  با بیان این که نهاد کتابخانه‌های عمومی یکی از بزرگترین شبکه‌های فرهنگی کشور است تصریح کرد:  در ۲۵۰۰ نقطه از کشور کتابخانه عمومی وجود دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد:این کتابخانه‌ها توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و نزدیک به ۱۰۰۰ کتابخانه در سطح ملی به صورت مشارکتی و مستقل فعال هستند.

معاون برنامه ریزی پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور تاکید کرد: ۶۰۰۰ کتابدار در کشور وجود دارد که علاوه برخدمات سنتی کتابداری، خدمات فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های مختلف ارئه می‌کنند.

فرماندار گناوه نیز  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در حوزه آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌های زیادی دارد و به طور مستمر با وزیر کشور و دیگر متولیان امر نشست برگزار می‌کند، دراین شهرستان نیز به این امر مهم توجه جدی شده است.

سید علی پاک نژاد افزود: آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان باتوجه به اجرای طرح و برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای مختلف درسال جاری روند کاهشی در مقایسه با سال قبل داشته است.

وی ادامه داد: طرح مدرسه زندگی یکی از طرح‌های مهم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی این شهرستان است که در ۶ مدرسه ابتدایی، متوسطه اول و دوم بصورت نمادین اجرایی می‌شود.

فرماندار گناوه یادآور شد: دراین شهرستان ۶ کتابخانه وجود دارد که باتوجه به افزایش جمعیت به کتابخانه‌های دیگر ازجمله در ساحل باتوجه به گردشگرپذیربودن آن و حاشیه شهر و بافت‌های جدید نیاز است.

وی عنوان کرد: در توزیع اعتبارات کمیته برنامه ریزی نگاه و توجه خاصی به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان شده است.

پاک نژاد ادامه داد: در این شهرستان علاوه بر بهره مندی از ۶ کتابخانه، برنامه و طرح‌های خوبی از جمله نشست‌های یکشنبه و دوشنبه‌های کتاب اجرایی شده که نقش موثری در بالابردن سرانه مطالعه داشته است.

انتهای پیام/م

۶۰۰۰ کتابدار در کشور وجود دارد 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.