معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: در نظر داریم با تدوین سند توسعه برای سیستان و بلوچستان تلاش کنیم تا این استان پهناور به شاخص‌های ملی توسعه برسد.

تلاش برای تدوین سند توسعه سیستان و بلوچستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بابک دین پرست عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خاش اظهار داشت: این سفر عملیاتی با هدف بررسی روند اجرایی مصوبات و همچنین ایجاد بستر مناسب جهت تهیه سند توسعه برای منطقه بلوچستان انجام گرفت.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ عنوان پروژه در حوزه‌های مختلف در تیرماه سال جاری برای تهیه سند توسعه منطقه سیستان پیش‌بینی شد که در نظر داریم با تدوین سند توسعه برای منطقه بلوچستان تلاش کنیم تا این استان پهناور به شاخص‌های ملی توسعه برسد.

دین پرست افزود: به دنبال دریافت خروجی مثبت و کارساز از جلسات این استان هستیم تا محرکی مناسب جهت تحول و توسعه این منطقه از کشور ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور یاد آورشد: تمامی موارد مطروحه در حوزه‌های مختلف که به نتیجه‌ای مثبت و اساسی برسد دولت ملزم به حل مشکلات و دغدغه‌های آن است.

وی با تاکید بر اینکه خدمات ۴۰ ساله انقلاب قابل توصیف نیست، اما نیاز به افزایش کیفیت ارائه خدمات وجود دارد گفت: مصوبات استانی و شهرستانی به صورت گزارشی مکتوب به رئیس جمهور ارسال خواهد شد تا مشکلات مردم این خطه از کشور با سرعت بیشتری مرتفع شود.

بابک دین پرست بیان کرد: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت مجتمع کشت و صنعت گوهر کوه و ارتقاء شاخص‌های تولیدات بومی این آمادگی را داریم تا مشکلات این مجموعه بزرگ نیز حل شود.

حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش نیز با تاکید بر برنامه ریزی و داشتن مدیریت و نگاه ملی جهت رفع مشکلات شهرستان گفت: یکی از مزیت‌های شهرستان خاش برخورداری از نیروی انسانی است که بیش از ۷۰ درصد این ظرفیت زیر۳۰ سال سن دارند.

وی یاد آور شد: فرزندان این استان به عنوان سیبل در برابر اهداف شوم دشمنان و سایر فاکتور‌های تاثیرگذار خارجی هستند تا مردم سایر استان‌های کشور با امنیت و آرامش خاطر مسیر توسعه و پیشرفت خود را طی کنند.

فرماندار خاش ارتقاء مراکز دهستان‌ها، بخش‌ها و شهر‌ها را برای توسعه اشتغال، اقتصاد در مناطق شهری و روستایی از ضروریات دانست و سایر مشکلات این شهرستان را در زمینه محرومیت از نعمت گاز، افزایش سهمیه سوخت خودرو‌ها باتوجه به بعد مسافت شهرستان‌ها و مناطق، تعیین تکلیف چاه‌های بدون پروانه، نبود راه مواصلاتی مستقیم به منطقه مرزی روتک، ضرورت استفاده از ظرفیت مجتمع کشت و صنعت گوهرکوه برای توسعه شهرستان و استان و عدم مشارکت بخش خصوصی برای استفاده از ظرفیت‌های بومی شهرستان عنوان کرد.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه خاش نیز عمده مشکلات را در حوزه اشتغال، راه‌های مواصلاتی، ایجاد کارگاه‌های صنعتی، مدیدیت منابع آبی، تخصیص اعتبار برای حل مشکلات و عدم استفاده از ظرفیت مرز و امکان گردشگری تلقی کرد.

عبدالمجید تمندانی شهردار خاش نیز افزود: بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام شهرستان نیازمند تخصیص بودجه برای تهیه قیر و ماشین‌آلات است.

وی گفت: با عنایت به افزایش مهاجرت مردم از روستا‌ها به شهر اعتبارات طرح‌های بازآفرینی برای کاهش حاشیه نشینی تخصیص داده نشده است.

تمندانی با اشاره به عدم دریافت حقوق توسط ۲۴۰ نفر از کارگران شهرداری خاش در سه ماه گذشته گفت: به دلیل نبود اعتبار و نداشتن درآمد کافی در سه ماه گذشته هیچ یک از کارگران شهرداری خاش حقوق دریافت نکرده اند که میطلبد به جامعه کارگری توجه بیشتری صورت گیرد.

رضا کرد سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش نیز اساسی‌ترین مشکلات را در زمینه کمبود تخت خواب در بیمارستان، لزوم راه اندازی بیمارستان دوم در شهرستان خاش، تجهیز بیمارستان فعلی، تخصیص اعتبار برای تکمیل پانسیون پزشکان، استخدام نیرو و ضرورت ارتقاء موسسه آموزش عالی سلامت خاش به دانشکده را خواستار شد.

حاجی آبادی سرپرست شرکت نفت خاش مشکل تهیه گاز مایع و سوخت مصرفی مردم را ناشی از کمبود ناوگان حمل و نقل جهت انتقال فرآورده‌ها از استان هرمزگان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه روزانه دو میلیون فرآورده از شهرستان خاش به شهرستان‌های همجوار مثل سراوان، سیب و سوران و... منتقل میشود که ضرورت دارد ۳ مخزن دیگر نیز ایجاد شود.

دهواری رئیس امور آب خاش مواردی را در خصوص تعیین تکلیف چاه‌های آب، مطالعه انتقال آب از منطقه تهلاب و روتک به شهرستان خاش، تصحیح و بهسازی خط انتقال آب به شهرستان خاش را مطرح کرد.

منصور ایرندگانی رئیس کمیته امداد خاش مواردی شامل توانمند سازی افراد تحت پوشش با ارائه تسهیلات اشتغالزایی و ضرورت ایجاد خوابگاه شبانه روزی برای دانش آموزان دختر تحت پوشش را بیان کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.