فتاحی با بیان اینکه پیام رسان های هاتگرام و طلاگرام محصول شرکتهای دانش بنیان داخلی هستند، گفت: این پیام رسان ها تا پایان آذرماه فرصت اخذ تائیدیه دارند.
به گزارش حوزه فنآوریگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و مدیر بخش پیام رسانهای وزارت ارتباطات در نشست خبری مسابقه پیام رسانهای داخلی که عصر امروز در بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، با اشاره به فعالیت هاتگرام و طلاگرام گفت: این ۲پیام رسان تا پایان آذر ماه مهلت دارند که تاییدیه لازم را دریافت کنند و در غیر اینصورت در زمره پیام رسانهای غیرقانونی قرار میگیرند؛ این ۲ برنامه توسط شرکتهای دانش بنیان داخلی و با بهره گیری از تلگرام طراحی شده اند.
وی درباره فعالیت پیام رسانهای داخلی اظهار کرد: در سند شورایعالی فضای مجازی به ابعاد فنی، اجتماعی، کسب و کارها، حقوقی و حریم خصوصی توجه شده است و توجه به این محورها سبب میشود تا کاربران آسوده خاطر باشند.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به حضور دانشجویان در پیامرسانهای داخلی بیان کرد: رویدادی که با حضور نخبگان و دانشگاهیان برگزار میشود میتواند سبب حرکت به سمت ایدههای نو در بخش پیام رسانها شود و با حرکت به به سمت ایدههای خلاقانه میتوانیم موفق شویم.
جلیلی اظهار کرد: اگر اینرویداد به درستی و کامل اجرایی شود میتواند سبب کسب درآمد چند میلیاردی را شود.
معاون وزیر ارتباطات و مسئول بخش پیام رسانهای داخلی درباره امنیت پیامرسانها گفت: امنیت داخلی پیام رسانها مهم است و توجه به این موضوع هدف اصلی این مسابقه است.
همچنین در ادامه این مراسم سعید سهراب پور رئیس رویداد پیام رسانهای داخلی گفت: رویداد نوآورانه پیام رسان پیام آورد با هدف شناسایی جوانان نخبه و و تیمهای خلاق برگزار میشود.
سهرابپور درباره چگونگی برگزاری این رویداد اظهار کرد: این رقابت با حضور صاحبان پیام رسانها در دو مرحله اینترنتی و حضوری برگزار میشود مرحله اول این رقابت ارائه سوالات اینترنتی و مرحله دوم سوالات حضوری است.
در ادامه رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: به دلیل گسترش پهنای باند و ارتقا نسلهای جدید ارتباطی، برنامههای متعهدی در راستای تسهیل فضای ارتباطی در اختیار مردم قرار گرفته است.
عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به کسب و کارهای مختلف در بسترهای ارتباطی اظهار کرد: در سالهای اخیر بسیاری از فعالیتها و کسب و کارها و در امور آموزشی، فرهنگی و رسانهای به کمک پیام رسانها انجام میشود.
وی درباره استقبال مردم از پیام رسانها گفت: استفاده از این بسترهای ارتباطی فراتر از حد انتظار بود و درحال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور درحال استفاده از خدمات رایگان پیام رسانها هستند .
جلیلی با اشاره به ایده جوانان در این مسابقه اظهار کرد: اکنون تلاشهای متنوعی در کشور برای ارائه خدمات پیام رسانی همانند نمونههای خارجی شده است و اکنون این رقابتها در داخل کشور و طی یک برنامه انجام میشود.
عضو شورای فضای مجازی با اشاره به هدف این رقابت گفت: این جشنواره با هدف جلب اعتماد مردم برگزار میشود و این موضوع یکی از مهمترین اهداف ما است.
جلیلی با بیان اینکه حضور نخبگان در این مسابقه اهمیت دارد اظهار کرد: کارشناسان حوزه پیامرسانهای داخلی این نتیجه رسیدند که نخبگان و نوآوران به همراه شرکتهای دانش بنیان میتوانند این حوزه را گسترش دهند.
همچنین در ادامه این مراسم محمد حسین قمری، رئیس مسابقه تخصصی پیام آورد با اشاره به ثبت نام در این مسابقه گفت: ثبت نام در مسابقه آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه دارد.
رئیس مسابقه تخصصی پیام آورد با بیان اینکه مسابقه در ۳ برگزار میشود اظهار کرد: این مسابقه در ۳ حوزه طراحی، مدیریت و برنامه نویسی برگزار میشود.
قمری درباره جوایز این مسابقه گفت: در هربخش از ۳ نفر تقدیر میشود و نفر اول ۶ میلیون، نفر دوم ۳ میلیون و نفر سوم یک میلیون تومان دریافت میکنند.
انتهای پیام/