هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری دیدار‌های چهار گروه نخست پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب با برگزاری دیدار‌های چهار گروه نخست پیگیری می‌شود.

گروه A.

اتلتیکو مادرید - موناکو (ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه)

اتلتیکو مادرید از چهار بازی قبلی خود در این گروه ۳ پیروزی بدست آورده و هم‌ اکنون با ۹ امتیاز پس از دورتموند دوم گروه A. است. با توجه به اینکه رقابت تنگاتنگی بین دورتموند و تشک سازان برای صدرنشینی وجود دارد بازی امشب حکم مرگ زندگی برای شاگردان ال چولو را دارد و کوچک‌ترین لغزشی ازسوی آن‌ها ممکن است شانس آن‌ها برای صدرنشین شدن کاهش دهد. به هر حال هم اتلتیکو مادرید و هم موناکو امشب بدون تردید برای پیروزی به میدان خواهند رفت. با توجه به تساوی اول هفته اتلتیکو مادرید برابر بارسا مدعی در لالیگا شاگردان سیمئونه سخت به دنبال این هستند تا در خانه همانند دیدار رفت پیروز از زمین خارج شوند. دیه گو کاستا، دیه گو گودین و خوانفران مصدومانی هستند که در بازی امشب حضور ندارند. حضور خیمنز هم در هاله‌ای از ابهام است.

در سوی مقابل موناکویی قرار دارد که با یک امتیاز در قعر جدول جا خوش کرده و با توجه به نتایج نه چندان مطلوبی که شاگردان تیری هانری کسب کرده اند از بخت کمی برای حضور در یورو لیگ برخوردارند. آن‌ها تنها به دنبال این هستند تا در این ۲ بازی باقیمانده اعاده حیثیت کنند و از آبروی رفته خودشان دفاع کنند. سه شکست، یک برد و یک مساوی ره آورد پنج دیدار اخیر موناکو بوده و نشان می‌دهد در فرم خوبی قرار ندارند هر چند که با پیروزی که در ابتدای هفته در لوشامیپونه کسب کردند از این برد انگیزه گرفته اند و می‌خواهند با پیروزی در واندا پولیتانو به روند خوبشان ادامه دهند، روز‌های تیره تار گذشته را به فراموشی بسپارند. کمیل گلیک، ژان-اوده آهولو و جوردی امبولا غایب هستند. آندره‌آ راجی، پیترو پلگری، آلمامی توره و آداما ترائوره هم حضورشان مشخص نیست.

  • بازی رفت ۲ تیم که با نتیجه ۲ بر یک به سود روخی بلانکوس به پایان رسید، نخستین بازی تاریخ ۲ تیم بود.
  • موناکو در ۱۲ بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان موفق به پیروزی نشده است.
  • در ۵ بازی از ۶ بازی قبلی موناکو در لیگ قهرمانان بیش از ۲.۵ گل زده شده است.
  • موناکو در ۵ بازی از ۶ بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان حداقل ۲ گل خورده است.

ترکیب احتمالی:

  • اتلتیکو مادرید:اوبلاک، لوئیس، هرناندز، ساویج، آریاس، نیگز، کوکه، هرناندز، کوریا، گریزمان و کاستا
  • موناکو:بنالیو، پیر گابریل، ژمرسون، موکینایی، هنریکس، بن ناصر، تیلمانس، دیوپ، چادلی، گولووین و فالکائو

دورتموند - کلوب بروژ (ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه)

زنبور‌ها صدرنشین گروه نخست رقابت‌ها هستند و این روز‌ها با لوسین فاوره در اوج آمادگی قرار دارند. آن‌ها امشب در وستفالن از یاران کاوه رضایی در تیم کلوب بروژ پذیرایی می‌کنند. کلوب بروژ نیز که با چهار امتیاز در رتبه سوم گروه قرار دارد، بعید است که هنوز با وجود اتلتیکو و دورتموند رویایی صعود داشته باشد. آن‌ها می‌خواهند در همین رتبه سوم بمانند تا به لیگ اروپا راه یابند.

کلوب بروژ در بازی قبل با چهار گل موناکو را در فرانسه در هم کوبید تا نشان دهد آن‌ها نسبت به شاگردان آنری شایستگی بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه سوم دارند. کاوه رضایی مهاجم ایرانی کلوب بروژ که در هفته‌های اخیر به دلیل عملکرد ضعیفش صدای اعتراض هواداران تیم بلژیکی را در آورده و جایگاهش را هم در ترکیب اصلی از دست داده است، احتمالا در این مسابقه هم مانند بازی‌های اخیر کلوب بروژ نیمکت نشین خواهد بود و ممکن است دقایقی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان برود.

  • دورتموند سه مسابقه از پنج دیدار اخیرش را مقابل کلوب بروژ برده است.
  • کلوب بروژ در ۱۲ بازی آخر خود هرگز در آلمان پیروز نشده است.

گروه B.

تاتنهام - اینتر (ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه)

یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین دیدار‌های امشب لیگ قهرمانان امشب در ورزشگاه ویمبلی لندن و بین تیم‌های تاتنهام و اینتر برگزار می‌شود. تاتنهامی‌ها که در بازی رفت در سن سیرو شوکه شدند و در حالی که یک بر صفر پیش بودند، در دقایق آخر ۲ گل خوردند و بازی را واگذار کردند، برای زنده ماندن شانس صعودشان در این بازی محکوم به پیروزی هستند. آن‌ها با چهار امتیاز در رتبه سوم گروه قرار دارند در حالی که نراتزوری با هفت امتیاز دوم گروه است.

شاگردان اسپالتی با یک تساوی در بازی امشب صعودشان قطعی خواهد شد، اما اگر هم بازی را ببازند باز هم شانس زیادی برای صعود دارند، زیرا بازی آخر تاتنهام در نیوکمپ با بارسلوناست، اما اینتر در میلان با آیندهوون قعرنشین بازی دارد.

شاگردان پوچتینو این روز‌ها آمادگی بالایی دارند و پنج پیروزی پیاپی را کسب کردند. آن‌ها ابتدای هفته نخستین شکست ساری با چلسی را نیز رقم زدند تا خط و نشانی هم برای افعی‌ها کشیده باشند. اما اینتر پس از شکست عجیب و سنگین چهار بر یک هفته گذشته مقابل آتالانتا، ابتدای هفته سه بر صفر فروزینونه را بردند تا در آستانه این بازی حساس در بحران نباشند.

  • جدال هری کین و مائورو ایکاردی مهاجمان سرشناس و گلزن ۲ تیم در این مسابقه از جذابیت فوق العاده‌ای برخوردار خواهد بود.
  • این ششمین مصاف ۲ تیم محسوب می‌شود که اینتر سه بار پیروز شده و تاتنهام ۲ بار حریف را مغلوب کرده است. یک بازی هم مساوی شده است.
  • تاتنهام هر ۲ بازی قبلی که از اینتر میزبانی کرده را برده است. (سه بر یک در لیگ قهرمانان ۱۱-۲۰۱۰ و سه بر صفر در لیگ اروپا ۱۳-۲۰۱۲)
  • اینتر در پنج بازی آخر خود مقابل تاتنهام هرگز موفق به کلین شیت نشده است.
  • این نخستین بازی اینتر در ورزشگاه ویمبلی است.

آیندهوون - بارسلونا (ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه)

پس از شکست آیندهوون در دیدار رفت در نوکمپ، شاگردان مارک فن بومل در خانه به فکر انتقام گرفتن از بارسلونا خواهند بود و از همین رو انتظار می‌رود شب سختی در انتظار شاگردان والورده باشد. آیندهوون که وضعیت بسیار خوبی در لیگ هلند تجربه می‌کند، می‌خواهد در فیلیپس استادیوم دست به شگفتی بزند تا با شکست بارسلونا آماده و پر ستاره امیدهایش را برای رفتن به یورو لیگ افزایش دهد. هر نتیجه‌ای به غیر از برد باعث خواهد شد تا نماینده هلند وداعی تلخ با این مسابقات داشته باشد. آیندهوون در سه بازی از پنج بازی آخر خود به برتری رسیده در فرم خوبی قرار دارد. رایان تاماس تنها غایب شاگردان فن بومل است.

در آن سو، بارسا که موفق به شکست دادن آیندهوون در بازی رفت شد، هم اکنون با ده امتیاز در صدر جدول قرار دارد می‌خواهد در هلند کار را یکسره کند با پیروزی صدرنشینی اش را تثبیت کند. ۲ برد، ۲ تساوی و یک شسکت ثمره پنج بازی اخیر آبی اناری پوشان بوده و نشان می‌دهد آن‌ها روند پر فراز نشیبی را در این هفته‌های اخیرسپری کرده اند و ممکن است در دیدار امشب هم در استادیوم خانگی آیندهوون به مشل بر بخوردند. سرجی سمپر، سرخی روبرتو، لوئیس سوارز، رافینیا، سیلسن و آرتور مصدومان پر تعداد آبی اناری پوش هستند و همین مسئله موجب شده تا والورده با مشکل مواجه شود.

  • آیندهوون یک بار بارسا را برده است و سه بار نیز شکست خورده. سه بازی دیگر ۲ تیم هم مساوی شده است.
  • در ۶ بازی قبلی آیندهوون در لیگ قهرمانان بیش از ۲.۵ گل زده شده است.
  • بارسلونا در ۱۴ بازی از ۱۵ بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان شکست نخورده است.
  • آیندهوون در ۴ بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان حداقل ۲ گل خورده است.

ترکیب احتمالی:

  • آیندهوون:زوت، انجلینو، فیر خیور، شواب، دنزل دامفریس، روساریو، هندریکس، برخواین، پریرو، لوزانو و دی یونگ
  • بارسلونا:تراشتگن، سمدو، پیکه، آلبا، اومتیتی، ویدال، بوسکتس، کوتینیو، راکیتیچ، دمبله و مسی

گروه C.

پاری سن ژرمن - لیورپول (ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه)

دیگر مسابقه حساس امشب در پاریس و بین تیم‌های پی اس جی و لیورپول برگزار می‌شود. دیدار رفت ۲ تیم یکی از جذابترین بازی‌های مرحله گروهی این رقابت‌ها بود. دیداری که لیورپول توانست با گل دقیقه ۹۲ پیروز شود و با نتیجه سه بر ۲ از سد ثروتمندان پاریسی بگذرد.

ناپولی با شش امتیاز صدرنشین این گروه است. لیورپول نیز شش امتیاز است، اما به دلیل شکست در بازی رودررو مقابل ناپولی دوم است. پاریسن ژرمن با پنج امتیاز سوم است و ستاره سرخ بلگراد با چهار امتیاز در رتبه چهارم گروه قرار دارد. این ترتیب تیم‌های باعث شده تا در گروه سوم، نزدیکترین رقابت در مقایسه با سایر گروه‌ها شکل بگیرد و هر چهار تیم شانس صعود داشته باشند.

پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه همه بازی‌های خود را برده است، اما در لیگ قهرمانان مانند لوشامپیونه مقتدر نبوده. لیورپول نیز در لیگ برتر انگلیس نتایج بسیار خوبی گرفته است و پس از سیتی در رتبه دوم جدول قرار دارد.

خبر بد برای لیورپولی‌ها رسیدن نیمار و امباپه که مصدوم بودند به این مسابقه است و آن‌ها با رفع مصدومیت مشکلی برای بازی امشب ندارند. خبر بد برای پاریسی‌ها هم بازگشت محمد صلاح به آمادگی و روند گلزنی فصل قبلش است که در ابتدای این فصل از آن فاصله گرفته بود.

  • بازی این ۲ تیم با یکدیگر بهترین فرصت برای ناپولی است تا با پیروزی مقابل ستاره سرخ خودش را در صدرجدول از این ۲ تیم جدا و شانسش را برای صعود بیشتر کند.
  • پاری سن ژرمن در این فصل تنها مقابل لیورپول شکست خورده است.
  • قرمز‌ها در ۲ دیدار اخیر خارج از خانه این فصلشان در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی نشده اند.
  • در دیگر بازی گروه سوم، تیم‌های ناپولی و ستاره سرخ بلگراد از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به مصاف هم می‌روند.

گروه D.

بازی‌های گروه چهارم نیز به شرح زیر است:

لوکوموتیو مسکو - گالاتاسرای (ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه)

پورتو - شالکه (ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه)


بیشتر بخوانید:سرگروهی رئال در رم و پیروزی شیاطین سرخ در فرگی تایم/آتش بازی بایرن و صعود یوونتوس و سیتی

ادعای جنجالی اشپیگل درباره کاپیتان رئال مادرید/ بیانیه کهکشانی ها در دفاع از راموس


انتهای پیام/

پیش بازی شب دوم هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار