مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از برگزاری دومین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی در سالن جلسات اداره ی محیط زیست استان خبر داد.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛از برگزاری دومین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی در سالن جلسات اداره ی محیط زیست استان  خبر داد.

وی افزود:این جلسه به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه در حوضه آبریز تالاب کجی نمکزار نهبندان و جلوگیری از تبدیل آن به کانون گرد و غبار تشکیل شده است.

اکبری با بیان اینکه خراسان جنوبی، استانی در حال توسعه است و در صورت رعایت نکردن الزامات، قوانین و مقررات زیست محیطی در مسیر توسعه ، این استان می تواند در آینده ای نه چندان دور دچار مشکلات زیست محیطی شود، گفت: این کارگروه با توجه به حساسیت های موجود پیرامون زیست بوم تالاب کجی نمکزار نهبندان و به منظور پیشگیری از آسیب بیشتر این اکوسیستم ارزشمند تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش و تالاب کجی نمکزار نهبندان یکی از کانون های مهم فرسایش بادی در استان بوده و مدیریت صحیح آن با استفاده از کنترل چرای دام، تعیین حقآبه تالاب، آموزش جوامع محلی در راستای هدایت به سوی مشاغلی که کمترین آسیب را به طبیعت بزند و غیره به حفاظت این تالاب و جلوگیری از بحران های متأثر از خشک شدن این تالاب کمک شایانی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: مشکلات حال حاضر تالاب از قبیل چرای بی رویه دام، تخریب پوشش گیاهی، حفر چاه های متعدد، افت سفره آب زیرزمینی، شکار غیر مجاز و درگیر شدن آن با پدیده گرد و غبار در سال های اخیر، خواستار اجرای مدیریت زیست بومی تالاب مذکور با رویکرد فراگیر و در مقیاس‌ حوضه‌ای شد.

در ادامه جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام/غ

دومین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی در استان برگزار شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.