رییس صنعت ، معدن و تجارت گلستان گفت : واحدهای صنعتی استان ارزش افزوده بالا ندارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  قوانلو رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت در اولین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه صنایع پیشرفته استان گلستان گفت: در استان بیش از هزار واحد دارای مجوز از سازمان صنعت و معدن و ۴۰۰ واحد از جهادکشاورزی فعالیت می کنند اما ارزش افزوده بالایی در استان ایجاد نمی شود.

 

وی ادامه داد: میانگین ایجاد ارزش افزوده در استان حدود ۳۶ درصد، که از میانگین کشور پایین تر و دلیل عمده آن پیشرفته نبودن صنایع است.

 

قوانلو ادامه داد: برای پیشرفت استان باید به سمت ایجاد صنایع هایتک و فناورانه و دانش بنیان پیش رویم و صنایع موجود را نیز به این سمت ارتقا دهیم.

 

وی گفت: یکی از این راه ها تولید محصولات نوین جایگزین مواد اولیه است که از ارزش افزوده بالایی بر خوردارند.

 

حجت الاسلام طاهری رییس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در این کنفرانس گفت: ارتباط موثر و کاربردی دانشگاه و صنعت یکی از رویکردهای دانشگاه آزاد در کشور و استان است.

 

وی ادامه داد: استان گلستان از ظرفیت بالایی در زمینه کشاورزی, گردشگری, صنایع دارد و داشتن گمرک به دلیل مرزی بودن نیز از دیگر مزیت های این استان است .

 

وی ادامه داد: روز گذشته از طرح پایش, پژوهش های یکپارچه شبکه ای, در کشور در راستای کاربردی شدن پژوهش ها در دانشگاه آزاد رونمایی شد.

 

حجت الاسلام طاهری افزود: تلاش میکنیم پژوهش ها از حالت منفعل خارج و به سمت حل نیازهای کشور سوق دهیم و در همین راستا از مهر آینده پایان نامه ها و رسالت های مقطع دکتری تنها در قالب طرح پایش پذیرفته می شود.

 

انتهای پیام/فا/ح

 

ارزش افزوده پایین واحد های صنعتی گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.