همزمان با سراسر کشور بیستمین مانور زلزله و ایمنی با رویکرد مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی در مدارس استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد عبدالعلی‌پور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل امروز در بازدید از روند برگزاری مانور زلزله و ایمنی در هنرستان مبتکران اردبیل اظهار داشت: با توجه به خطر بالای زلزله در ایران و اهمیت ارتقای آمادگی مردم به ‌ویژه جوانان و نوجوانان برای مواجهه با اثرات زلزله، همه‌ساله مانور سراسری زلزله و ایمنی­ با همکاری اعضای کارگروه مدیریت بحران شهرستان‌ها در مناطق و نواحی 19گانه آموزش و پرورش استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: امسال نیز این مانور با شعار محوری «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» و با مشارکت ادارات مختلف با هدف آشنایی دانش آموزان با زلزله و خطرات آن و کاهش خسارات ناشی از زلزله به‌وسیله ارتقای فرهنگ خودامدادی و دیگرامدادی برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز هدف اصلی از انجام مانور زلزله در مدارس را آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در رابطه با نحوه صحیح پناه‌گیری و خروج اضطراری به هنگام وقوع زلزله، چگونگی حمل مصدوم و اطفاء حریق دانست و تصریح کرد: این مانور مشترک با تاکید بر ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در برابر حوادث و بلایای طبیعی به ویژه در بین دانش‌آموزان در بیش از 3 هزار مدرسه استان اردبیل برگزار می‌شود.

حسین برزگرماهر با بیان اینکه در رویکرد جدید در کنار ارایه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان، ارتقای سطح آگاهی و آمادگی ساکنان محله‌های مجاور مدارس نیز از اهداف اجرای این مانور است، افزود: تلاش می‌شود که مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان کانون ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح محلی مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان این که یکی از دغدغه‌های اصلی کشور حوادث غیرمترقبه بویژه زلزله و سیل است، گفت: دانش‌آموزان همان طور که به تحصیل و ارتقای سطح علمی خود توجه ویژه دارند، باید به فراگیری آموزش‌های لازم برای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها نیز بپردازند چرا که آموزش یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز ضرر‌ها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

انتهای پیام/ع

مانور زلزله و ایمنی در مدارس اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.