روزنامه آلمانی می‌گوید در نشست محرمانه کشور‌های اروپایی، کشور‌های آلمان و فرانسه مخالفت خود را با اعمال تحریم جدید مسکو اعلام کردند.

آلمان و فرانسه مخالف تحریم روسیه هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آلمان و فرانسه برخلاف دیگر کشورهای اروپایی مخالف تحریم روسیه به خاطر تنش دریایی اخیر در تنگه کِرچ هستند.

بنا به گزارش روزنامه آلمانی «دی‌ولت»، روز سه‌شنبه در نشست محرمانه کمیته سیاسی و امنیت (اتحادیه اروپا) در بروکسل، دیپلماتهای آلمان و فرانسه در مخالفت با افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو به خاطر تنش اخیر بین روسیه و اوکراین در تنگه کِرچ، سخنرانی کردند و خواستار اقداماتی اعتمادساز شدند که وضع تحریم علیه مسکو شامل این اقدامات نیست.

به نوشته «اسپوتنیک»، دولتهای آلمان و فرانسه در عوض به دنبال ادامه تلاشهای دیپلماتیک خود از طریق سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) هستند که می‌تواند نقشی مهم در حل‌وفصل مناقشه تنگه کِرچ داشته باشد.

روز یکشنبه در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف  (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان آنها را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، فرانسه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار