نخستین مهرواره هنر‌های بومی منطقه ۲ کشوری با عنوان بوکه بارانه باشرکت ۷ استان کشور به میزبانی سنندج آغاز شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در حاشیه برگزاری این مهرواره گفت: امروز با اجرای گروه‌های مختلف دیوان، نمایش و موسیقی از استان‌های کردستان، ایلام و مرکزی در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کار مهرواره آغاز شده است.

سهیلا شیخی افزود: اجرا‌های گروه‌های شرکت کنده در این مهرواره بعد از ظهر چهارشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ خواهد بود و کارناوال عروسکی گروه ۲۰۰ نفری در بلوار شهید چمران سنندج حد فاصل میدان کوهنورد تا میدان امام شافعی را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اجرا‌های شب گروه‌های شرکت کننده در این مهرواره نیز از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه و در سالن نمایش اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار می‌شود، گفت: روز پنجشنبه نیز اجرا‌های صبح و بعدازظهر در سالن نمایش مجتمع کانون و اجرا‌های شب در پردیس سینمایی بهمن خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان افزود: علاوه بر این اجراها، ۲ گروه نمایشی و موسیقی فولکلور روز چهارشنبه در مدرسه ناحیه منفصل شهری نایسر و یک گروه نمایشی در سالن سالمندان سنندج برنامه اجرا می‌کنند.

وی یکی از برنامه‌های این مهرواره را رونمایی از طرح عروسک‌های آیینی اعلام کرد و یادآور شد: ۱۰۰ عروسک از عروسک‌های بومی و محلی از مناطق مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شده که در طول برگزاری، از تعداد منتخبی رونمایی می‌شود.

حضور شرکت کنندگان در کارگاه‌های صنایع دستی، هنر‌های بومی و سنتی و بازدید از خانه کُرد به منظور آشنایی با آیین‌های سنتی کردستان از جمله برنامه‌های جانبی این مهرواره است.

گفتنی است؛ نخستین مهرواره هنر‌های بومی منطقه ۲ کشوری در روز‌های هفتم و هشتیم آذر به میزبانی سنندج برگزارمی شود.

انتهای پیام/م

سنندج میزبان نخستین مهرواره هنر‌های بومی منطقه ۲ کشوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.